در نشست علنی امروز محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی متن نامه آیت الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهور را در اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی را قرائت کرد.

زاهدی‌وفا

به گزارش همشهری آنلاین، نامه معرفی محمدهادی زاهدی وفا به عنوان وزیر پیشنهادی کار در مجلس اعلام وصول شد.  

در این نامه آمده است: «بدینوسیله جناب آقای محمد هادی زاهدی وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به همراه مشخصات، سوابق و روس برنامه‌های ایشان جهت  اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی می نماییم. دوام توفیقات حضرتعالی و همکارانتان را از خداوند متعال خواستارم.»

رییس مجلس پس از اعلام وصول نامه گفت: با استناد ماده ۲۰۲ قانون آیین نامه داخلی مجلس این معرفی نامه را به کمیسیون مربوطه ارجاع می دهیم و در زمان مقرر طبق آیین نامه در کمیسیون ها  بررسی و گزارش در صحن مطرح می شود.

پس از این کمیسیون یا کمیسیون‌های مرتبط مجلس موظفند پس از بررسی صلاحیت، انطباق مدارک، سوابق و برنامه‌های وزیر پیشنهادی و تطبیق آنها با اسناد بالادستی ظرف مدت یک هفته گزارش خود را به هیأت‌رئیسه ارائه کنند تا برای اطلاع نمایندگان چاپ و توزیع شود. گزارش مذکور قبل از صحبت مخالفان و موافقان توسط سخنگو قرائت می‌شود و پس از آن موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی صحبت می‌کنند و نوبت به دفاع وزیر از برنامه‌های خود می‌رسد. پس از طی این روند در مجلس برای رای اعتماد به زاهدی وفا رای‌گیری خواهد شد. 

کد خبر 707205
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha