در پی تاخیر ۱۵ ساعت پرواز شماره ۴۸۰۲ تهران- نجف شرکت هواپیمایی معراج، سایر پروازهای این شرکت هواپیمایی در فرودگاه نجف با تاخیر زنجیروار و سرگردانی زائران ایرانی در عراق مواجه شد.

فرودگاه نجف

به گزارش همشهری آنلاین، یکی از مسافران نجف- تهران هواپیمایی معراج در تماس تلفنی از تاخیر چندین ساعت پرواز روز گذشته (شنبه ۲۶ مردادماه) خبر داد که تا صبح امروز موفق به مسافرگیری نشده است.

بر اساس گزارش ایرنا، وی توضیح داد: نقص فنی در هواپیمای شرکت معراج منجر به آن شد که عصر دیروز چندین بار مسافرگیری انجام شود؛ اما به دلیل نقص فنی مجدداً مسافران به سمت ترمینال هدایت شدند.

تصاویر سرگردانی ۱۵ ساعته مسافران در فرودگاه نجف |  اعزام ۲ فروند هواپیمای جایگزین

وی گفت: این در حالی است که به دلیل ثبت مهر خروج بر گذرنامه مسافران، امکان بازگشت به هتل نیز میسر نیست و زائران سرگردان در انتظار جایگزینی هواپیمای پشتیبان هستند.

به گفته این مسافر عدم جایگزینی هواپیمای پشتیبان منجر به تاخیر زنجیروار سایر پروازهای هواپیمایی معراج شده است.

وی اضافه کرد: فرودگاه عراق از صبح امروز یکشنبه ۲۷ شهریور اجازه ورود مسافران سایر پروازهای هواپیمایی معراج را به فرودگاه نداده است و اعلام کرده پروازهای این شرکت هواپیمایی از روز گذشته انجام نمی‌شود.

این مسافر گفت: نماینده سازمان هواپیمایی در فرودگاه حضور دارد؛ اما اعلام نمی‌کند چرا تمام پروازهای معراج در فرودگاه نجف کنسل شده است و پاسخی به زائران داده نمی‌شود.

تصاویر سرگردانی ۱۵ ساعته مسافران در فرودگاه نجف |  اعزام ۲ فروند هواپیمای جایگزین

اعزام دو فروند هواپیمای جایگزین 

سرپرست شرکت فرودگاهی امام خمینی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به تاخیر ۱۵ ساعته پرواز نجف به تهران شرکت هواپیمایی معراج بخاطر رفع نقص فنی آن دو فروند هواپیمای جایگزین برای بازگشت زائران اعزام کرد.

سعید چلندری گفت: میانگین تاخیر در پروازهای تهران _نجف و بالعکس به ۴۷ دقیقه رسیده است. با توجه به پیک برگشت زائران در چند روز گذشته تعداد بازگشت مسافران نجف به تهران در مقایسه با روزهای گذشته افزایش یافته است.

به گفته سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی در پرواز نجف_تهران هواپیمایی معراج به علت نقص فنی از شب گذشته با تاخیر بیش از ۱۵ ساعته روبرو شده است. قطعه از ایران به نجف برای درست شدن  آن ارسال شده و تکنسین‌ها این ایرلاین اعلام کردند که نقص فنی هنوز رفع نشده  است. با توجه به آنکه هواپیما پهن‌پیکر بوده  هم اکنون دو فروند هواپیمای جایگزین از شرکت هواپیمایی معراج و ایران ایر تور به نجف اعزام شده تا اقدام به بازگشت زائران کنند.

براساس این گزارش در حالی که اکثر پروازهای روز گذشته فرودگاه نجف منظم و طبق برنامه انجام شد، پرواز ۴۸۰۲ معراج، ساعت ۱۶:۵۵ شنبه ۲۶ شهریور، با وجود اعلام به موقع پرواز مسافران سوار هواپیما شده و پس از یک ساعت و ۳۰ دقیقه انتظار در داخل هواپیما با اعلام نقص فنی مجدد از هواپیما پیاده شده و ۱۵ ساعت در فرودگاه نجف منتظر انجام پرواز شدند.

حدود ۱۵ ساعت از زمان اولیه پرواز می‌گذرد، اما تاکنون خبری از علت این تاخیر طولانی توسط مسئولان شرکت هواپیمایی معراج نشده است.

کد خبر 706652

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha