رئیس شورای شهر تهران درباره آخرین وضعیت اتوبوس‌های وارداتی برای ناوگان حمل و نقل عمومی تهران گفت: بنده تصاویر اتوبوس‌هایی که وارد شده، را دیده‌ام که چیده شده بود. مثل اینکه اتوبوس‌ها را برای جابجایی زوار اربعین برده بودند و این اتوبوس‌ها بعد از اربعین برگردانده شده و وارد خطوط می‌شود.

مهدی چمران

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران در این باره با بیان اینکه زمانی که شهر را در دوره چهارم مدیریت شهری تحویل دادیم، نزدیک به ۶ هزار اتوبوس در شهر تهران وجود داشت،اما هنگامی که در دوره ششم شورا را تحویل گرفتیم، تهران فقط ۱۸۲۲ اتوبوس داشت، گفت: لوازم یدکی تقریباً به صفر رسیده بود. در خصوص واگن‌های مترو هم همین‌طور، نزدیک به ۶۰۰ واگن خوابیده بود.

چکیده صحبت‌های رئیس شورای شهر تهران را در ادامه می‌خوانید:

* بنده تصاویر اتوبوس‌هایی که وارد شده، را دیده‌ام که چیده شده بود. مثل اینکه اتوبوس‌ها را برای جابجایی زوار اربعین برده بودند و این اتوبوس‌ها بعد از اربعین برگردانده شده و وارد خطوط می‌شود. برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته که تا پایان سال تعدادی اتوبوس تعمیر و تعدادی هم خریداری شود. سفارش‌ها داده شده و باید اتوبوس‌ها ساخته و وارد شهر شوند. وزارت کشور هم پای کار آمده و شهرداری هم از منابع خود قراردادهایی بسته است و امیدواریم تا پایان سال تعداد قابل توجهی اتوبوس داشته باشیم.

* البته برای سال آینده هم پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است و به دنبال این هستیم که به تعداد ۵ هزار و خرده‌ای اتوبوس برسیم. همان تعداد  اتوبوس‌هایی که وقتی مدیریت چهارم شهری را تحویل دادیم، شهر تهران داشت. این اتوبوس‌هایی که قرار است وارد شود، چون در داخل تولید می‌شود تک‌کابین است.

* درباره ناتمام ماندن بزرگراه‌ها در دوره قبلی مدیریت شهری، بگویند که چرا بزرگراه یادگار امام قطع و ادامه پیدا نکرد؟ دوستان در آن زمان می‌گفتند که نیاز به بزرگراه نداریم. چرا بزرگراه شهید شوشتری ادامه پیدا نکرد؟ در صورتی که اگر این بزرگراه ادامه پیدا می‌کرد می‌توانست بار ترافیکی زیادی را از روی دوش شهر بردارد. این چراها زیاد است.

* درباره باغات، دستورالعمل‌ها و مقرراتی گذاشته شد و در شورای عالی معماری تصویب شد که جزئی از طرح جامع شهر تهران به حساب می‌آید. ببینید! نباید اگر کسی باغ دارد ضرر کند. اگر ما اجازه ساخت قانونی به فرد ندهیم، مالک خودش اقدام به قطع درختان و یا خشک کردن آنها می‌کند. می‌بینید که اتفاقاتی هم در این زمینه رخ داد. باید براساس قانون فرد در ملک خود ساخت و ساز کند. البته شاید ایراداتی هم در آن قانون باشد که باید برطرف شود و به دنبال رفع آن ایرادات هستیم، ولی حفظ فضای سبز در دستور کار است و ما اجازه تخریب نمی‌دهیم.

* برخی قوانین و مقررات دست و پای مردم را بسته است و باید این موارد را تسهیل کنیم و به دنبال اصلاح قوانین هستیم تا آنها را ساده کنیم.برخی می‌گویند که ما با تسهیل قوانین می‌خواهیم شهر فروشی را آغاز کنیم اما اصلاً این بحث‌ها نیست و نباید مردم را اذیت کنیم و تاکید می‌کنم که اصلا قصد شهر فروشی نداریم. ببینید برای ارتفاع ساختمان نباید برای هر بخش شهر تصمیم متفاوتی بگیریم بلکه باید با قانون حرکت کنیم و همچنین قفل ساخت و ساز را هم باز کنیم. نباید مردم را اذیت کنیم.

کد خبر 706222
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha