استاندار کرمانشاه با اشاره به توافق صورت گرفته با طرف عراقی برای بازگشایی دایمی مرز خسروی، گفت: بعد از اربعین خسروی مثل مرزهای  دیگر در قالب کاروان‌ها با هماهنگی که با عراق خواهیم داشت برای تردد زائران به عتبات عالیات بازخواهد بود و سفر زائران از سراسر کشور از این مرز ادامه خواهد داشت.

بهمن امیری‌مقدم

به گزارش همشهری آنلاین، بهمن امیری‌مقدم مستقر در مرز خسروی افزود: مرز خسروی مرز روانی است و از تمام هم وطنان می‌خواهیم از فرصتی که باقی مانده تا ایام اربعین از این گذرگاه رسمی با همین سهولت به عراق عزیمت کنند و این آمادگی از هر جهت در استان کرمانشاه و مرز خسروی هست و به راحتی زائران می‌توانند خروج پیدا کنند.

وی اظهار کرد: همچنین زواری که از خسروی به عراق مشرف شدند نیز به راحتی از این مرز وارد کشور می‌شوند و بازگشت آنها به صورت شبانه روزی  است.

امیری‌مقدم گفت: تاکنون بیش از ۲۷۰ هزار نفر از مرز رسمی خسروی به عراق خروج پیدا کردند و افزون بر۱۲۰ هزار نفر نیز به کشور بازگشتند و این ورود به کشور تداوم دارد که در چند روز آینده هم تعداد ورودی ها بیشتر خواهد شد و در این زمینه استان کرمانشاه آمادگی کامل دارد.  

استاندار کرمانشاه افزود: وسیله نقلیه هم در مرز خسروی فراهم است و این آمادگی در استان وجود دارد تا کنون زواری که از مرز خسروی وارد کشور شده‌اند هیچ مشکلی از نظر تردد نداشته‌اند.

امیری‌مقدم افزود: زائران بعد از ورود به پایانه با اتوبوس‌ها به قصرشیرین منتقل می‌شوند که بعضا اتوبوس‌ها تا تهران نیز افراد را منتقل کرده و یا در برخی موارد نیز به صورت رایگان به مرکز کرمانشاه منتقل می شوند.
 امیری مقدم ادامه داد: در خود شهر قصرشیرین هم پایانه های ما فعال هستند و زائران می توانند به سمت استان های خود جابجا شوند.

کد خبر 706214
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha