شنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۷ - ۰۶:۳۱
۰ نفر

گروه ورزشی: هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ‌برتر روز جمعه با برگزاری 7 مسابقه آغاز شد و در ادامه با انجام 2 بازی باقیمانده روز شنبه به پایان می‌رسد.

 پرسپولیس که تا پایان هفته هجدهم تیم چهارم جدول بود امروز در ادامه این رقابت‌ها میهمان پاس همدان خواهد بود. سرخپوشان با توجه به نتایج روز جمعه و برد استقلال و ذوب آهن به کسب امتیازات این مسابقه و حضور در رتبه سوم جدول امیدوار خواهد بود اما در همدان شکست پاس را آسان نمی‌بینند. پرسپولیس که امتیازات خانگی زیادی را از دست داده دیگر فرصتی برای توقف نخواهد داشت.

 لازمه رقابت با استقلال و دیگر مدعیان کسب همه امتیازات پیش رو است و در این بین بازی‌های خانگی و خارج از خانه برای تیم پیروانی هیچ تفاوتی ندارد. بگوویچ و پاس سبز‌پوش همدان اما توجهی به انگیزه‌های پرسپولیس ندارد و رقیب سرسختی برای سرخپوشان به شمار می‌رود.

 تقابل پنجم

پاس در ابتدای فصل گذشته به همدان انتقال یافت. پیش از آن دیدارهای رودرروی دو تیم، یکی از ‌شهرآوردهای جذاب تهران بود و هواداران پرسپولیس به بازی‌های این تیم مقابل پاس توجه زیادی داشتند. پاس اما پس از انتقال به همدان هم رقیب سرسختی برای پرسپولیس است. این دو تیم 4 بار به مصاف هم رفته‌اند که سهم پرسپولیس قطبی در این 4 مسابقه 2 پیروزی، ‌یک تساوی و یک شکست بوده است.

 پاس فصل گذشته در لیگ بازی رفت را در همدان به پرسپولیس واگذار کرد. در ج ام حذفی تیم بگوویچ با نتیجه 3 بر صفر پرسپولیس را شکست داد و در بازی برگشت رقابت‌های لیگ، دو تیم به تساوی یک بر یک رضایت دادند. چهارمین تقابل،  در ابتدای  فصل جاری صورت گرفت و پرسپولیس قطبی در آزادی با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید.

 غیبت باقری و پتروویچ

کریم باقری، ‌هافبک گلزن و کاپیتان پرسپولیس با دریافت کارت زرد در بازی با سایپا سه‌اخطاره شد. این بازیکن که در ترکیب پرسپولیس تاثیر زیادی دارد مقابل پاس همدان غایب است. علاوه بر باقری، ایوان پتروویچ صرب هم این مسابقه حساس را از دست داد. پتروویچ به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو این مسابقه را از دست داده و کادر پزشکی پرسپولیس غیبت او را در این مسابقه تایید کرده است.

پیروانی در غیاب دو هافبک تاثیرگذار تیمش با مشکلات زیادی مواجه خواهد بود. منصوری و نوری در این شرایط احتمالا به ترکیب پرسپولیس اضافه خواهند شد اما سرمربی جوان برای استفاده از این دو بازیکن چپ‌پا در جای خالی باقری و پتروویچ مشکلات زیادی خواهد داشت. گفته می‌شود رحمان رضایی هم به دلیل مشکلات خط دفاعی در همدان به ترکیب پرسپولیس اضافه می‌شود.

 پیروانی: نگرانی چندانی نداریم

سرمربی جوان پرسپولیس هفته گذشته 2 امتیاز حساس را مقابل سایپا از دست داد. عملکرد پیروانی با توجه به ضعف تاکتیکی پرسپولیس به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و حالا او باید از خودش و جایگاهش دفاع کند. افشین پیروانی در خصوص بازی هفته نوزدهم مقابل پاس همدان گفت: «ایوان پتروویچ به دلیل مصدومیت و کریم باقری به دلیل سه‌ اخطاره بودن نمی‌توانند ما را همراهی کنند اما‌ امیدواریم بازیکنان جایگزین بتوانند به خوبی در ترکیب اصلی جای آنها را پر کنند. پاس از جمله تیم‌هایی است که فوتبال فیزیکی بازی می‌کند و ما می‌دانیم این سبک از بازی چقدر برای آنها اهمیت دارد. آنها از توانایی‌های مربی با‌تجربه‌ای چون بگوویچ بهره می‌برند و همین کار ما را سخت کرده و گرفتن 3 امتیاز از آنها را مشکل می‌سازد. اما به هر حال ما نگرانی چندانی هم از این بابت نداریم چرا که در تیم پرسپولیس بازیکنان بسیاری هستند که به خوبی فوتبال فیزیکی و درگیرانه را بازی می‌کنند و می‌توانند بر هر حریفی حتی در همدان غلبه کنند.»

 بگوویچ: پرسپولیس بارسلونا نیست

وینکو بگوویچ، ‌سرمربی تیم فوتبال پاس همدان که سابقه هدایت پرسپولیس را داشته در خصوص بازی روز شنبه گفت: «پرسپولیس، بارسلونا نیست که پیش‌بینی کنند ما از قبل بازنده‌ایم یا اینکه بخواهیم درصدی برای شکست یا موفقیت‌مان برابر آنها مشخص کنیم. شرایط خوبی داریم و بازیکنان باانگیزه و توان بالایی تمرین می‌کنند. خوشحالم که برای این بازی تیم ما هیچ بازیکن مصدومی ندارد و ما با آزادی‌عمل می‌توانیم از هر بازیکنی استفاده کنیم. بدون‌‌شک بازی سختی برابر پرسپولیس خواهیم داشت اما بدانید پرسپولیس، بارسلونا نیست که همه ما را از قبل بازنده بدانند و درصدی برای شکست یا موفقیت ما در برابر آنها قائل شوند. این مسابقه در خانه ما برگزار می‌شود و از این حیث نسبت به حریف وضعیت بهتری داریم و می‌توانیم با حمایت هواداران‌مان 3 امتیاز مهم آن دیدار را کسب کنیم.»

ملاقات جلالی و مایلی کهن

دیدار سایپا و فولاد دیگر بازی باقیمانده از هفته نوزدهم است که روز شنبه برگزار می‌شود. ملاقات جلالی و مایلی‌کهن که رفاقت نزدیکی با هم دارند در این بازی جالب توجه است. مربیان دو تیم زمانی در همین سایپا همکار بودند و حالا روی نیمکت مقابل هم قرار می‌گیرند. مایلی‌کهن در بازگشت به لیگ، اولین امتیاز را مقابل پرسپولیس به دست آورد و برای کسب اولین پیروزی به شکست دوست نزدیک خودش امیدوار است. این بازی همچنین تقابل قهرمانان سابق رقابت‌های لیگ‌برتر به شمار می‌رود. از سویی بازیکنانی مثل کعبی، میرزاپور و شریفی‌نسب در ترکیب سایپا و جمشیدی در ترکیب فولاد بازیکن سابق تیم مقابل بوده‌اند و انگیزه‌های خاصی در این بازی خواهند داشت.

کد خبر 70610

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز