سجاد نوروزیان، رئیس موزه ملی فرش ایران در نخستین گفت‌وگوی رسانه‌ای خود با همشهری درباره هجمه‌هایی که به او وارد می‌کنند، گفت.

به گزارش همشهری‌آنلاین، نوروزیان گفت: برخی می‌گویند شما تفاوت فرش و موکت را هم نمی‌دانم. اتفاقا خیلی دوست داشتم یکی این سوال را از من بپرسد. فرق فرش و موکت را تشخیص نمی‌دهم. ولی بعد از یکسال این عملکرد من است. فرشی که ۱۰ سال داشت آسیب می‌دید آن‌هایی که فرش را می‌شناسند و خود را پدرخوانده فرش می‌دانند کجا بودند؟ من اگر تصاویر را منتشر کنم همه غصه می‌خورند، حتی آنهایی که فرش را نمی‌شناسند که این چه وضع نگهداری فرش است؟ حالا بگویید نوروزیان تفاوت فرش و موکت را تشخیص نمی‌دهد.

ولی همین قدر عرضه داشتم که ۷ فرشی که داشت نابود می‌شد را استراحت بدهم و بگذارم در مخزن، من این موارد را بصورت کوتاه منتشر خواهم کرد. سوالات زیادی دارم. ۱۰ سال فرشی که اینجا آویزان بوده و شکسته کجا بودند این کارشناسان؟ وقتی درخت می کاشتند روی سقف مخزن کجا بودند این عزیزان؟ من سقف این مخزن را درست کردم.

مهم نیست که نوروزیان فرق موکت و فرش را نمی داند مهم این است که نوروزیان می‌رود مشکل نور این موزه را حل می‌کند. اگر فرش را خانوادگی بشناسید ولی در موزه فرش نتوانید یک فرش را از نابودی نجات دهید به چه دردی می خورید؟ این که مدرک جمع کنیم و بزنیم به در و دیوار که امتیاز نیست. باید این مشکلات را حل کنیم.

گفتگو: محمد باریکانی

تصویر: مونا فاضلی

تدوین: محمود دانش آموز 

کد خبر 706071
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha