سجاد نوروزیان، رئیس موزه ملی فرش ایران که به چلمن سیزدهم شهرت یافته است در نخستین گفت‌وگوی رسانه‌ای با همشهری از اقدامات خود در موزه ملی فرش ایران دفاع کرد. 

به گزارش همشهری‌آنلاین؛ عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در یکی از انتصاب‌های خود در بخش مدیران موزه‌ای، سجاد نوروزیان از دوستان سابق خود و یک جوان متولد سال 1362 را به‌عنوان رئیس موزه ملی فرش ایران برگزید. او همانی است که پس از انتصاب ویدویی قدیمی با اجرایش وایرال شد که خود را چلمن سیزدهم نامیده است و در حال کشیدن پیپ است. بعدها مشخص شد او عضو انجمن پیپ ایران است و رسانه‌ها تا مدت‌ها وزیر میراث فرهنگی را بابت این انتصاب سرزنش کردند.

اما عزت‌الله ضرغامی با تمام قوا از انتخاب خود دفاع کرد و در برنامه جهان‌آرا از مدیر موزه ملی فرش ایران تعریف و تمجید کرد. سجاد نوروزیان که بزعم موزه‌دارها و کارشناسان میراث فرهنگی و البته به اذعان و تأکید خودش چیزی از فرش نمی‌داند چه ویژگی‌هایی داشت که عزت‌الله ضرغامی او را مأمور تحول در موزه ملی فرش ایران، بزرگ‌ترین گنجینه فرش‌های نفیس جهان کرد؟ روزنامه همشهری با رئیس موزه ملی فرش ایران به گفت‌وگو نشسته است و او در این گفت‌وگوی چالشی از اقداماتی سخن گفته است که در ایجاد تحول در موزه ملی فرش ایران مؤثر بوده است.

مشروح گفتگو را سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ در روزنامه همشهری و سایت همشهری‌آنلاین بخوانید.

گفتگو: محمد باریکانی

تصویر: مونا فاضلی

تدوین: محمود دانش‌آموز
 

کد خبر 705363
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تی وی همشهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    1 0
    پس ویدوهای قدیمی درمسائل مسولیتی اثرگذاراست! آخه خواستم عرض کنم قرارنیست وقتی مدیری یاهرشخص مسولی وقتی کاری انجام میدهدهمه ازموضوع باخبرشوند چون قرارنیست پیپ درملا عام استعمال شود