پنجشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
۱ نفر

واگذاری کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در روزهای گذشته با واکنش‌های بسیار روبه‌رو شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، یکشنبه، ۲۰ شهریور که این‌ خبر منتشر شد، موجی از مخالفت‌ها در برابر این تصمیم در فضای مجازی و رسانه‌ها به راه افتاد. عده‌ای این اقدام را به تعطیلی کانون و برچیده شدن بساط یکی از قدیمی‌ترین نهادهای فرهنگی کشور تعبیر کردند. در این گزارش، مشروعیت واگذاری با چنین استدلال‌هایی توضیح داده شده است‌. در حال حاضر در تمامی کتابخانه‌های عمومی نهاد، بخش کودک وجود دارد و سعی شده طراحی فضا و تجهیزات بخش کودکان به تناسب شرایط سنی آنها انجام شود.

ایجاد بخش‌های جدید همچون اتاق مادر و کودک، برنامه‌های فرهنگی و تربیتی همچون باهم بخوانیم، باشگاه‌های کتابخوانی، قصه گویی،  روزنامه دیواری و کاردستی و تولید کتاب هدهد سفید و راه اندازی محافل ادبی جوانان،  جشنواره‌ها و پویش‌هایی همانند نشان هدهد سفید و جشنواره کتابخوانی رضوی از جمله اقداماتی است که برای اعضای کودک و نوجوان این نهاد در کنار تامین منابع اطلاعاتی مناسب انجام شده است. اما از نظر مخالفان این استدلال‌ها،به هیچ‌وجه، واگذاری را مشروع و منطقی جلوه نمی‌دهد. 

گزارش: فاطمه عرفی نژاد

تصویر: مونا فاضلی

تدوین: عاطفه‌سادات حسین‌زاده، مهدی کشوریان 

کد خبر 706054
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    2 0
    کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خیلی وقته که تعطیل شده فقط اسمی باقی مانده