راس یانگ، کارشناس حوزه آی‌تی می‌گوید، ممکن است دست‌کم ۷ لپ‌تاپ تاشو در سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه شود.

لپ تاپ تاشو

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از دیجیتال ترندز، بنیانگذار شرکت تحقیقاتی مشاوران زنجیره تامین نمایشگر (DSCC) به تفصیل توضیح داده است که بازار لپ‌تاپ‌های تاشو می‌تواند در سال آینده رشد کند و بازیکنان بیشتری، انواع رایانه‌های شخصی را با نمایشگرهای خمیده معرفی کنند.

DSCC انتظار دارد در سال ۲۰۲۳ میلادی، ۳۴ درصد افزایش در محموله‌های گوشی‌های تاشو نیز وجود داشته باشد و یک برند چینی دست‌کم ۴ مدل لپ‌تاپ تاشو را عرضه کند.

با این حال، به دلیل رکود مورد انتظار و تقاضای نامشخص برای فاکتور فرم، انتظار می‌رود برندهایی که لپ‌تاپ‌های تاشو تولید می‌کنند، این کار را در حجم محدود انجام دهند.

سازندگانی از جمله لنوو، ایسوس و اچ‌پی پیش‌تر چندین مدل از لپ‌تاپ‌های تاشو را معرفی کرده‌اند.

Notebookcheck حدس می‌زند که گزینه‌های جدید لپ‌تاپ تاشو می‌توانند مارک‌های مختلف را به روش‌های جدیدی مانند صفحه‌نمایش بزرگ‌تر آزمایش کنند.

پیش‌تر شاهد بودیم که لنوو ThinkPad X۱ Fold خود را از صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچی در نسل اول به صفحه نمایش ۱۶.۳ اینچی در نسل دوم گسترش داده است. همچنین عملکردهای جدیدی دارد، از جمله اینکه می‌توان آن را از طریق لوازم جانبی پایه، در هر دو حالت عمودی و افقی نگه داشت.

علاوه بر این، DSCC انتظار دارد سال ۲۰۲۳ دست‌کم ۲۳ گوشی تاشو و اولین گوشی هوشمند رول شونده را نیز معرفی کند. در حال حاضر، گفته می‌شود که هر برند بزرگ اندرویدی دارای نمونه اولیه نمایشگر قابل چرخش یا پتنت مرتبط با فناوری صفحه نمایش چرخشی است؛ از جمله گوگل.

با این حال، Oppo تنها برندی است که آشکارا یک نمونه اولیه از دستگاه‌های نمایشگر قابل چرخش خود را در تلفن X نشان داده است. این دستگاه قادر است با استفاده از یک موتور رول خودکار از صفحه نمایش ۶.۷ اینچی به صفحه نمایش ۷.۴ اینچی ارتقا یابد.

بیشتر بخوانید:

اگرچه جزئیات مربوط به نمونه اولیه Oppo مشخص است، اما به نظر نمی‌رسد این دستگاه گوشی هوشمند قابل چرخش باشد که در سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شود.

DSCC ادعا می‌کند که نام اولین سازنده واقعی تلفن نمایشگر رول شونده را در زمان بعدی تایید  و اضافه می‌کند که این دستگاه توسط یک شرکت چینی تولید خواهد شد که از صفحه نمایش پنل OLED ساخته شده توسط یک تامین کننده کره‌ای استفاده خواهد کرد.

کد خبر 705847

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha