کمپر جدید برقی شرکت الکتریک‌برندز (ElectricBrands) علاوه بر تامین برق خود از باتری موجود، از صفحات خورشیدی روی سقف نیز بهره می‌برد.

کمپر01

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از نیو ‌اطلس، در این کمپرهای جدید موسوم به ایکس‌باس (Xbus)، با صفحات خورشیدی روی سقف خودرو، به راننده اجازه‌ داده می‌شود، از حداکثر استفاده از باتری خودرو در حین رانندگی بهره‌مند باشد. همچنین پلتفرم ایکس‌باس دارای محفظه‌ کشویی است که باتری خودرو در آن تعبییه شده و به سادگی می‌توان آن را تعویض کرد.

کمپر02

دقیقا یک سال پس از نمایش اولین نمونه اولیه Xbus، الکتریک‌برندز یک رونمایی عمومی و با جزئیات بیشتر و کامل‌تر از نمونه اولیه کمپر خود برگزار کرد.

الکتریک‌برندز مستقر در آلمان که در ابتدا با نام (eBussy) معرفی شده بود، به عنوان یک پلتفرم خودروسازی برقی سبک همه‌کاره (LEV) طراحی شده و بدین معناست که مجموعه‌ای کامل از سبک‌های مختلف بدنه‌ای یک کمپر مسافری ارائه می‌دهد؛ از یک کامیون تخت تا ون مسافرتی یا باربری. به طور کلی کمپرهای ساخت این شرکت با قابلیت‌های کاربردی متفاوت هستند.

طول مدل جدید و منحصر به فرد تقریبا کمتر از ۳۹۵ سانتی‌متر و کوتاه‌تر از  هر ون اروپایی است که تابه‌حال دیده‌ایم. کمپر ایکس‌باس بسیار جمع‌وجور و در عین حال بسیار جادار و منعطف است. چرا که اصولا کمپرهایی در این ابعاد معمولا برای کمپینگ‌های انفرادی و تنها با قابلیت تخت‌های تاشو هستند که درست روی صندلی‌های جلو و گاهی تا داشبورد کشیده می‌شوند.

کمپر کوچک

در نمونه کمپر برقی ایکس‌باس، کمپر به یک ماژول انبساط عقب کششی تکیه دارد تا تخت دونفره تاشو بدون نیاز به فشار دادن به کابین جلو یا حتی قسمت آشپزخانه کمپر باز شود و قابل استفاده باشد. پنجره تاشو تعبیه‌شده روی درب صندوق عقب، ویژگی دیگر دلپذیر این کمپر مسافرتی است.

کمپر

قسمت دیگر هیجان‌انگیز این کمپر جمع‌وجور و البته با فضاهای اضافی جداشدنی، سقف بازشوی دستی است که کوتاه‌تر از روکش‌های تمام‌قد یا رویه‌های مسطح رایج در وانت‌های کمپر کلاسیک و مدرن فولکس‌واگن طراحی شده و فضا را برای آماده‌سازی و پخت راحت‌تر غذا، با افزایش ارتفاع سقف، دلپذیرتر می‌سازد.

کمپر جادار 01.jpg

 همچنین نباید از ابتکارات فضای آشپزخانه کوچک که شامل یک اجاق گاز تک شعله‌ای است که در زیر میز کشویی تعبیه و به نوعی پنهان شده، غفلت کرد.

اجاق پنهان

از آن‌جایی که کل پلتفرم مدل ایکس‌باس هنوز در  مراحل نمونه اولیه خود به سر می‌برد، هیچ بعید نیست که هر یک و یا همه ویژگی‌های ذکر شده قبل از تولید نهایی دستخوش تغییر و تحول شوند.

 قیمت هم به طور حتم ممکن است تغییر کند. فعلا، مدل اولیه رونمایی شده با قیمت پایه ۳۰ هزار و ۱۷۰ یورو  برای کمپر جاده‌ای استاندارد و همنیطور ۳۲ هزار و ۳۷۰ یورو  برای مدل آفرود پیشنهاد شده است.

کد خبر 689321

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha