استارت‌آپ خودروهای الکتریکی تجاری «ولتا تراکس» (Volta Trucks) امروز (سه‌شنبه) از دو مدل کامیون کوچک‌تر با آلایندگی صفر رونمایی کرد که تولید آنها در سال ۲۰۲۵ آغاز می‌شود؛ کامیون‌هایی که با سیاست روزهای یکشنبه اروپا هم‌خوانی دارند.

ولتا تراکس

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت «ولتا تراکس» مستقر در استکهلم که در بریتانیا نیز فعالیت می‌کند، اعلام کرد که ناوگانی از خودروهای آزمایشی از کامیون‌های ۷.۵ تنی و کامیون‌های ۱۲ تنی خود را در سال ۲۰۲۴ برای مشتریان عرضه خواهد کرد.

مدل‌های جدید به Volta Zero این استارت‌آپ ملحق می‌شوند؛ یک کامیون ۱۶ تنی تمام الکتریکی که قرار است تولید سری‌های آن اواخر امسال آغاز شود و یک مدل ۱۸ تنی که باید در سال ۲۰۲۳ تولید شود.

در ماه فوریه، «ولتا تراکس» اعلام کرد که ۲۳۰ میلیون یورو برای تامین بودجه راه‌اندازی تولید سری Volta Zero در اواخر سال ۲۰۲۲ جمع‌آوری کرده است.

برخی از کشورهای اتحادیه اروپا تردد کامیون‌های بیش از ۷.۵ تن را در روزهای یکشنبه یا تعطیلات ممنوع کرده‌اند و شهرهایی مانند آمستردام به کامیون‌های بیش از این وزن، اجازه نمی‌دهند از خیابان‌ها و پل‌های قدیمی عبور کنند.

رونمایی از دو کامیون الکتریکی ولتا تراکس | منطبق با قوانین یکشنبه

در حالی که برخی از شهرهای اروپایی نیز محدودیت‌هایی را برای خودروهای تجاری دیزلی برنامه‌ریزی می‌کنند (پاریس آنها را در سال ۲۰۲۴ ممنوع خواهد کرد) و تعدادی از تولیدکنندگان در حال آزمایش نمونه‌های اولیه هستند، امروز تقریبا هیچ کامیون الکتریکی در این محدوده‌های  وزنی موجود نیست. مدل‌های ۷.۵ تنی و ۱۲ تنی Volta Trucks جزو اولین نمونه‌هایی هستند که وارد بازار می‌شوند.‌

عیسی الصالح، مدیر اجرایی «ولتا تراکس» گفت: «مشتریان به ما می‌گویند که واقعا از ویژگی‌های ایمنی و آلایندگی صفر ولتای ۱۶ تنی قدردانی می‌کنند، اما همچنین به وسایل نقلیه کوچکتر ۷.۵ و ۱۲ تنی در عملیات خود نیاز دارند.»

کد خبر 672601

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha