مقایسه میزان فروش دو شرکت خودروسازی برقی BYD چین و تسلا، نشان می‌دهد که دیگر خودروسازی تسلا در فروش، سرآمد جهان نیست.

BYD چین

به گزارش همشهری آنلاین و به  نقل از آکسیوس، شرکت BYD چین در فروش خودروهای برقی (EV)، شرکت تسلا را پشت سر گذاشت و دیگر شرکت این خودروساز آمریکایی سرآمد فروش خودروهای برقی در جهان نیست.
شرکت BYD چین از طرف وارن ادوارد بافت، سرمایه‌دار آمریکایی و دهمین ثروتمند جهان پشتیبانی می‌شود.
بر اساس گزارش‌های مالی شرکت‌، منتشرشده در سوم ژوئیه، خودروسازی BYD چین، در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۲، موفق شده است در مجموع ۶۳۸ هزار و ۱۵۷ محصول خود را در مدل‌های کاملا برقی یا  پلاگین هیبریدی به فروش برساند.
خودروهای پلاگین هیبرید حجم باتری بسیار بزرگ‌تری دارند و پیشرانه برقی نیروی کل خودرو را تامین می‌کند و پیشرانه بنزینی تنها نقش یک ژنراتور را ایفا می‌کند.
در شش ماهه اول سال ۲۰۲۲، BYD چین، ۳۲۳ هزار و ۵۱۹ خودروی برقی باتری دار و ۳۱۴ هزار و ۶۳۸ دستگاه هیبریدی پلاگین فروخته است.
این میزان فروش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، نشان‌دهنده حدود ۳۲۵ درصد افزایش سالانه است.
از سوی دیگر، تسلا بر اساس ارقام گزارش‌های سه ماهه اول و دوم خود، در مجموع ۵۶۴ هزار و ۷۴۳ دستگاه خودرو در شش ماه اول سال تحویل داده است. اگرچه این میزان نشان از عقب افتادگی تسلا از رقیب است، اما کل ماجرا را نشان نمی‌دهد.
تسلا در گزارش ها اشاره کرد که در طول سال با چالش های زنجیره تامین و تعطیلی کارخانه ها دست و پنجه نرم کرده است. کارخانه تسلا در  در پی اعمال قرنطینه‌های سراسری و سخت در ابتدای سال جاری، برای مقابله با شیوع همه‌گیری، ناچار به تعطیلی فعالیت‌های تولیدی خود در چین شده بود.
به گزارش بیزینس اینسایدر، سهام BYD که از ژانویه تا کنون ۳۶ درصد افزایش داشته، توانسته بود از تعطیلی کارخانه‌های ناشی از قرنطینه اجتناب کند.

بیشتر بخوانید:

با این حال، تسلا مجبور شده بود کارخانه خود را در شانگهای در جریان شیوع کرونا،در اوایل سال جاری به طور موقت تعطیل کند.

کد خبر 688619

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha