شورولت بلیزر الکتریکی مدل ۲۰۲۴ سرانجام ماه‌ها پس از معرفی خود در نمایشگاه الکترونیک مصرفی ۲۰۲۲ از راه رسید و آماده عرضه شد.

بلیزر

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از موتور۱، شورولت وعده می‌دهد که انواع جلو، عقب و چهار چرخ متحرک در راه بوده و این شرکت حتی در حال ساخت نسخه‌ای خاص برای پلیس است. برد این خودرو می‌تواند به ۵۱۵ کیلومتر برسد.

شوی البته هنوز مشخصات تمام سطوح تریم را به تفصیل اعلام نکرده است. بلیزر EV SS پرقدرت دارای ۵۵۷ اسب بخار قدرت و ۸۷۹ نیوتن‌متر گشتاور است. این وسیله نقلیه دارای حالتی است که شرکت آن را حالت Wide Open Watts (WOW) می‌نامد که به خودروی الکتریکی اسپورت اجازه می‌دهد در کمتر از چهار ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد.

سیستم شارژ تا ۱۱.۵ کیلووات را هنگام اتصال به پریز برق AC سطح ۲ یا ۱۹۰ کیلووات شارژر سریع DC پشتیبانی می‌کند.

تصاویری از بلیزر ۲۰۲۴ که یک خودروی تمام الکتریکی است | قیمت پایه، ۱.۵ میلیارد تومان

بلیزر برقی در سطوح 1LT، 2LT، RS و SS عرضه خواهد شد. گریدهای LT ظاهر بیرونی تک رنگ دارند و به صورت استاندارد با چرخ‌های ۱۹ اینچی عرضه می‌شوند. RS دارای جلوپنجره و تریم مشکی است، علاوه بر این که بر روی رینگ‌های ۲۱ اینچی سوار می‌شود. SS با سقف مشکی و رینگ‌های ۲۲ اینچی عرضه می‌شود.

RS و SS همچنین دارای چراغ‌های LED خاص و نشان روشن شورولت هنگام نزدیک شدن یا دور شدن راننده هستند. هنگامی که به برق وصل می‌شود، لامپ‌ها به صورت متوالی روشن می‌شوند تا وضعیت شارژ خودرو را نشان دهند.

تصاویری از بلیزر ۲۰۲۴ که یک خودروی تمام الکتریکی است | قیمت پایه، ۱.۵ میلیارد تومان

در داخل، این بلیزر یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی بزرگ دارد که به صورت مورب در مرکز داشبورد با ابعاد ۱۷.۷ اینچ قرار دارد. همچنین یک صفحه نمایش ۱۱ اینچی برای دسته ابزار دیجیتال وجود دارد. سیستم کمک رانندگی پیشرفته Super Cruise جنرال موتورز یک گزینه این خودرو است.

تصاویری از بلیزر ۲۰۲۴ که یک خودروی تمام الکتریکی است | قیمت پایه، ۱.۵ میلیارد تومان

در تابستان ۲۰۲۳، بلیزر برقی 2LT و RS به ترتیب با قیمت‌های تخمینی ۴۷۵۹۵ دلار و ۵۱۹۹۵ دلار به فروش می‌رسند. SS اواخر همان سال با قیمت ۶۵۹۹۵ دلار وارد بازار می‌شود. 1LT در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ با پیش‌بینی ۴۴۹۹۵ دلار به این محدوده می‌پیوندد.

تصاویری از بلیزر ۲۰۲۴ که یک خودروی تمام الکتریکی است | قیمت پایه، ۱.۵ میلیارد تومان

مدل خودروی پلیس نیز در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ وارد بازار خواهد شد. این خودرو از درجه SS به عنوان نقطه شروع استفاده می‌کند و با بزرگترین باتری Ultium در خط تولید عرضه می‌شود. مجریان قانون می‌توانند طرح‌بندی‌های دیفرانسیل عقب یا تمام چرخ متحرک را انتخاب کنند.

کد خبر 691484

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • رحمان IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    23 0
    خوش به حال اونا ما همچنان پراید و تیبا ونهایتش پارس
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    13 0
    از گمرک ایران رد بشه میشه 30 میلیارد
  • Araash IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    9 0
    هم قیمت دیگنیتی و این چرت و پرتای چینی
  • اهورا IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    11 0
    لامصبا دارن پابه پای ایران خودرو و سایپا پیش میان کم مونده برسن 😁😁😁😁