شرکت فراری برخی از سریع‌ترین خودروها می‌سازد، اما این خودروساز لوکس ایتالیایی با تلاش برای غلبه بر معایب این فناوری در موتورهای سوخت فسیلی قدرتمند امروزی، مسیر آهسته‌ای را به سوی آینده‌ای الکتریکی در پیش می‌گیرد.

فراری

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، مدیران فراری اکنون نوید یک دوره جدید را داده‌اند؛ این مهم با اولین فراری تمام الکتریکی در سال ۲۰۲۵ به حقیقت خواهد پیوست.

در حال حاضر، موتورهای احتراقی قلب پر سروصدای کاری هستند که آنها انجام می‌دهد. برخلاف برخی از رقبا، فراری نقشه راهی برای حرکت به سمت خودروهای تمام‌برقی ارائه نکرده است.

به گفته یک منبع آشنا با برنامه‌های تجاری فراری، خط تولید جدید متمرکز بر خودروهای الکتریکی (EVs) باید به افزایش تولید سالانه در کارخانه خود در مارانلو با بیش از ۳۵ درصد افزایش به بیش از ۱۵ هزار خودرو تا سال ۲۰۲۵ در مقابل ۱۱ هزار ۱۱۵ خودرو در سال ۲۰۲۱ کمک کند.

این خودروساز به سرمایه‌گذاران گفته است که حاشیه سود اصلی ۳۸ تا ۴۰ درصد در سال ۲۰۲۶ در مقابل ۳۵.۹ درصد در سال ۲۰۲۱ را هدف قرار داده است.

آینده‌ای با آلایندگی صفر همان چالش‌هایی را برای فراری ایجاد می‌کند که برای رقبای خود ایجاد کرده است؛ باتری‌های EV، صدها کیلوگرم وزن دارند که بر آیرودینامیک و کنترل خودرو تأثیر می‌گذارد و این خودروها نمی‌توانند با قدرت پایدار و غرش یک موتور احتراقی عظیم برابری کنند.

برای حل این چالش‌های گران‌قیمت، فراری در حال تحقیق در مورد باتری‌های حالت جامد است که می‌تواند از نظر تئوری قدرت باتری را بهبود بخشد. این شرکت همچنین سلول‌های سوختی هیدروژنی و سوخت‌های مصنوعی را که هر دو با آینده نامشخصی روبرو هستند، بررسی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

کشورهای اتحادیه اروپا این هفته با ممنوعیت مؤثر فروش خودروهای جدید با سوخت فسیلی موافقت کردند، اما در سال ۲۰۲۶ ارزیابی خواهند کرد که آیا خودروهای هیبریدی و سوخت‌های مصنوعی یا بدون کربن می‌توانند با این هدف مطابقت داشته باشند یا خیر.

بندتو ویگنا، مدیر عامل فراری، یکی از کهنه‌کاران صنعت خودرو که در ماه سپتامبر مسئولیت را بر عهده گرفته است، می‌گوید: «در هر موردی که شما یک انتقال فناوری دارید، طبق تعریف وضعیتی دارید که کمی مبهم است، اینجا مقداری مه وجود دارد.»

کد خبر 687232

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha