دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: فِراری (Ferrari) نام شرکت خودروسازی ایتالیایی است که در زمینه طراحی و تولید خودروهای لوکس، اسپورت و سوپراسپورت فعالیت می‌کند.

آشنايي با شركت خودروسازي فراري

ابتدا در سال ۱۹۲۹ شرکت اسکودریا فراری، توسط انزو فراری تاسیس شد. این شرکت در سال‌های نخست، در زمینه طراحی و ساخت خودروهای مسابقه‌ای شروع به فعالیت کرد و با بهینه‌سازی اتومبیل‌های ساخت شرکت آلفا رومئو، در مسابقات اتومبیل‌رانی به موفقیت چشمگیری دست یافت.

با شروع جنگ جهانی دوم شرکت اسکودریا فراری موقتا با تغییر نام، به ساخت ابزارآلات و قطعات هواپیما مشغول شد اما با وجود بمباران و تخریب کامل کارخانه مجددا در سال ۱۹۴۴ کارخانه فراری از نو ساخته شد و هم‌ زمان انزو فراری تصمیم گرفت خط تولید خودروهای اسپورت غیرمسابقه‌ای را جهت کسب سود مالی افتتاح نماید و به همین جهت شرکت خودروسازی فراری را در سال ۱۹۴۵ تأسیس کرد و اولین خودروی غیرمسابقه‌ای با برند فراری در سال ۱۹۴۷ با نام فراری اس۱۲۵ عرضه شد. این اتومبیل مجهز به موتوری ۱۲ سیلندر بود، که فقط ۱۵۰۰ سی‌سی، حجم داشت.

این خودرو در روز یازدهم ماه مه همان سال (۱۹۴۷)، توسط فرانکو کورتزه در پیست پیاچنزا آزمایش شد و دو هفته بعد، قهرمانی جایزه بزرگ رم را به دست آورد.

پس از به ثمر رسیدن سرمایه‌گذاری‌ها و سرازیر شدن درآمد حاصل از تولید خودروهای غیرمسابقه‌ای، درخشش خودروهای فراری در مسابقات جهانی آغاز شد. تیم فراری در سال ۱۹۵۰ در مسابقات فرمول یک شرکت کرد و اولین پیروزی خود را در سال ۱۹۵۱ در جریان مسابقه بزرگ انگلستان به دست آورد.

امروزه شرکت فراری علاوه بر تولید خودرو برای مسابقه و جاده، به شرکت تجاری بازرگانی بزرگی تبدیل شده، که دامنه متنوعی از محصولات شامل عینک، عطر، لباس، دوچرخه‌های پیشرفته، تلفن‌های موبایل و حتی کامپیوترهای همراه را به بازار عرضه نموده‌است. این شرکت با بیش از ۳۰ هزار کارمند، در سال ۲۰۱۱ درآمدی بالغ بر ۱۲ میلیارد یورو کسب کرد.

لوگوی شرکت فراری یک اسب سیاه در جلوی یک سپر زرد است، که در بالای آن سه رنگ سبز، سفید و قرمز به همراه دو حرف اس (حرف نخست اسکودریا) و اف (حرف اول فراری) بر روی آن وجود دارد، که نمایانگر اسکودریا فراری می‌باشد، این دو حرف تنها در لوگوی اسکودریا فراری دیده می‌شود و لوگوی شرکت فراری بدون حروف اس و اف می‌باشد.

در حال حاضر کمپانی فیات ۹۰٪ از سهام فراری را در اختیار دارد و پیرو فراری (فرزند انزو) مالک ۱۰٪ از سهام شرکت می‌باشد.

کد خبر 444465

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha