بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۲۳ شهریورماه) در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

شهر تهران - هوای تهران

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح روز چهارشنبه (۲۳ شهریورماه) کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و افزایش ترافیک صبحگاهی است.

با تقویت ناپایداری جوی و افزایش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها تا حدودی تسهیل خواهد شد، با این‌ حال احتمال تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن در برخی ساعات بعدازظهر می‌تواند کاهش کیفیت هوا را در پاره‌ای از مناطق به‌دنبال داشته باشد.

کاهش نسبی تندی باد تا اواخر وقت چهارشنبه همراه با ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق می‌شود و کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

افزایش تندی باد تا صبح فردا (۲۴ شهریورماه) سبب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد، اگرچه آغاز تردد خودروها منجر به افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش نسبی کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد می‌شود. افزایش تدریجی تندی باد در طول روز، شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد.

با وزش باد مؤثر و گاهی نسبتاً شدید تا ساعات پایانی پنجشنبه، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده‌ قابل‌قبول قرار می‌گیرد، هرچند در برخی مناطق جنوبی شهر تهران احتمال گسیل موقت گردوخاک وجود خواهد داشت.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده شاخص هم‌ اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۳ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است. آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۱ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط «قابل قبول» قرار داشت.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود؛ بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول(سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم برای همه گروه‌ها"، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.

کد خبر 705769

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha