سخنگوی فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره آغاز موج بازگشت زائران از کشور عراق از بازگشت یک میلیون و ۹۶ هزار زائر تا کنون خبر داد.

دهه نودی‌ها در راهپیمایی اربعین 1401

به گزارش همشهری آنلاین، سردار مهدی حاجیان سخنگوی فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز که در پایانه مرزی شهید حاج قاسم سلیمانی مهران شاهد ورود و خروج عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در کمال امنیت و آرامش هستیم، یک حس غرور آفرین به ما دست می دهد و امیدواریم بتوانیم خادمان خوبی برای زائران عزیز باشیم.

وی با بیان اینکه تا امروز نزدیک به ۲ میلیون و ۶۹۸ هزار نفر از پایانه های مرزی شش‌گانه عبور کرده و وارد کشور عراق شدند، به موج بازگشت زائران اشاره کرد و افزود: تاکنون یک میلیون و ۹۶ هزار نفر به کشور بازگشته‌اند و موج برگشت زائران به تدریج در حال افزایش است.

معاون اجتماعی فراجا اظهار داشت: با آغاز موج بازگشت ترافیک در محورهای مواصلاتی نیز سنگین‌تر می‌شود که به منظور رصد ترافیک این محورها و روانسازی تردد خودروها سامانه مانیتورینگ پلیس فعال شده و پهپادهای فراجا در سطح مسیرها به پرواز درآمدند.

 حاجیان با بیان اینکه فراجا اقدامات خود را در سه حوزه زیرساخت، نظم و امنیت و ترافیک برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران فراهم کرده، گفت: فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تمام زیرساخت های فنی و حرفه ای خود را در همین راستا به مرزهای شش‌گانه آورده و بیش از ۲۴۰ گیت را در مرزهای ششگانه کشور فعال کردیم.

وی از آمادگی فراجا برای افزایش گیت های تردد در پایانه های مرزی کشور خبر داد و گفت: هم اکنون گیت های ورودی و خروجی در پایانه های مرزی ۲۴ ساعته فعال هستند. البته در برخی از مرزها مانند خسروی محدودیت زمانی همچنان وجود دارد.

وی در خصوص آخرین اقدامات فراجا در خصوص صدور و تمدید گذرنامه هم اظهار داشت: تا به امروز یک میلیون و ۶۰۰ هزار گذرنامه جدید و ۵۵۰ هزار گذر ویژه اربعین صادر شده و ۴۱۰ هزار گذرنامه منقضی‌شده نیز تمدید شده اند.

سخنگوی فراجا از آمادگی ادارات مهاجرت و گذرنامه برای از سرگیری صدور و تمدید گذرنامه خبر داد و گفت: البته متقاضیان باید بدانند که ظرف ۷۲ ساعت گذرنامه به دست آنها می رسد و بنا بر همین موضوع باید برنامه‌ریزی کنند.

کد خبر 705575
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha