گروه بین‌الملل: شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از اعمال غیرانسانی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه انتقاد کرد

به گزارش الجزیره، این شورا در نشست خود ۱۰۰مورد از تدابیر مربوط به حقوق بشر را که اسرائیل باید اتخاذ کند یادآور شده که از جمله آنها پایان محاصره غزه و آزادی اسیران فلسطینی و عرب است. 

شورای حقوق بشر سازمان ملل متشکل از ۴۷کشور در نشست 2روزه خود مسائل حقوق بشر در مناطق فلسطینی را بررسی کرد.

شورای حقوق بشر وابسته به سازمان ملل از سال‌۲۰۰۶تاکنون 3نشست در مورد رفتار اسرائیل با فلسطینی‌ها تشکیل داده است. در نشست اخیر شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام شد که جدیدترین نقض حقوق بشر در شهر الخلیل فلسطین رخ داده است؛

چرا که حدود صدها شهرک‌نشین زندگی 200هزار فلسطینی را در این شهر به کابوسی غیرقابل تحمل تبدیل کرده‌اند و اگر حملات این شهرک‌نشینان به دارایی‌های فلسطینی‌ها را نیز به آن اضافه کنیم، می‌بینیم که این تجاوزات یکی از وحشیانه‌ترین جنایت‌ها علیه حقوق بشر است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل همچنین اعلام کرد: اسرائیل امروز یک میلیون و نیم فلسطینی را در زندانی موسوم به نوار غزه گرفتار کرده است. در حالی که اتحادیه‌ اروپا که باید یکی از محافظان حقوق بشر باشد و اسرائیل را مجازات کند، تحکیم روابط خود را با اسرائیل اعلام می‌کند.

دیروز همچنین ریچارد فالک، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر، گفت که اقدامات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه جنایت علیه بشریت است.

فالک دیروز به مناسبت 60سال امضای بیانیه حقوق بشر در ژنو افزود: سازمان ملل باید هرچه سریع‌تر تدابیری اتخاذ کند تا غیرنظامیان در مناطق فلسطینی بیش از این مجازات نشوند.

وی با انتقاد از اسرائیل تصریح کرد: رفتار کنونی اسرائیل با فلسطینی‌ها از جنایت علیه بشریت نیز گذشته است.

این گزارشگر ویژه سازمان ملل از محاکم بین‌المللی خواست بررسی کنند تا معلوم شود چگونه می‌توان علیه سیاستمداران رژیم صهیونیستی و رهبران ارتش این رژیم برای اشغال نوار غزه و به اتهام نقض حقوق جنگی بین‌المللی شکایت کرد.

فالک در بخشی دیگر از سخنانش اظهار داشت: انتقاد از قواعد سازمان ملل توسط رژیم صهیونیستی به مقیاسی مانند دوران رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی رسیده است و این رژیم همچنان به اشغال نوار غزه ادامه می‌دهد.

وی یادآور شد: رژیم صهیونیستی اجازه نمی‌دهد مواد غذایی کافی و مواد سوختی برای مبارزه با گرسنگی و بیماری به مناطق فلسطینی ارسال شود.

کد خبر 70535

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز