گروه سیاسی: در پی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و به‌منظور حمایت از مردم مظلوم فلسطین، مردم سراسر ایران فردا پس از برگزاری نمازجمعه، فریاد مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند و با یک و نیم میلیون فلسطینی ساکن نوارغزه اعلام همبستگی می‌کنند

در این مراسم باشکوه سراسری که با دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی‌ برگزار می‌شود، ‌از مردم مسلمان دعوت شده ضمن شرکت در تظاهرات، در کمک به مردم مظلوم فلسطین به‌ویژه ساکنان نوار غزه مشارکت کنند.

کمیته حمایت از انقلاب اسلامی‌مردم فلسطین نیز با صدوربیانیه‌ای برای حضور پرشور مردم در کمک و حضور در تظاهرات روز جمعه دعوت به عمل آورد.

در بیانیه این کمیته آمده است: بیش از یک‌ماه از محاصره منطقه کوچک و پرجمعیت غزه می‌گذرد؛ منطقه‌ای که ساکنان آن تنها به جرم مقاومت در برابر اشغالگری 60 ساله محکوم به فجیع‌ترین مجازات‌های ضد‌انسانی در منظر مدعیان حقوق بشر در عصر آزادی و دمکراسی شده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اگر نمی‌توان و نباید از صهیونیست‌ها انتظاری جز خونریزی و جنایت داشت، آیا برخی سران عرب نیز خوی صهیونیستی پیدا کرده‌اند که اینچنین چشم به این صحنه رقت‌بار و گوش از فریاد این مظلومان بسته و به‌نحوی در این قصه غمبار، شریک متجاوز گردیده‌اند.

در پایان این بیانیه آمده است: کمیته حمایت از انقلاب اسلامی‌مردم فلسطین ضمن محکومیت سکوتی که مجال جنایت به قومی‌ نژادپرست و سنگدل را داده است، از تمامی‌آزادگان و بیداردلان و موحدین جهان می‌خواهد با حضوری حماسی در حمایت مادی و معنوی خود از مردم غزه، ندای حق‌طلبانه خود را در روز جمعه به گوش خفتگانی که خود را به خواب زده‌اند، برسانند تا در دادگاه الهی همچنان روسفید و سرافراز باشند.

احزاب و گروه‌های مختلف از جمله حزب مؤتلفه اسلامی‌ و حزب نیک‌اندیشان ایران اسلامی هم در اطلاعیه‌‏ای جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هم در بیانیه‌ای تصریح کرد: حملات اخیر صهیونیست‌ها به نوار غزه ناشی از سکوت مجامع بین‌المللی است.

در این بیانیه آمده است: بار دیگر دور تازه حملات صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین در نوار غزه و بستن تمام گذرگاه‌های این منطقه با چشم‌بستن مجامع حقوقی جهانی و بین‌المللی بر این جنایت‌ها تشدید شد.

در این بیانیه با اشاره به کوتاهی دولت‌های اسلامی و عربی در انجام وظایف خویش نسبت به این مسئله، عنوان شده است: رژیم اشغالگر صهیونیستی از حمایت تمامی دشمنان اسلام و ارکان استکبار جهانی به‌ویژه ایالات متحده آمریکا که همه گونه پوشش مادی، نظامی، سیاسی و دیپلماسی برای آن فراهم کرده است، یاری می‌گیرد تا به تجاوزها و چالش‌های خود با امت اسلامی ادامه دهد.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ضمن محکوم کردن این جنایت بزرگ و شرم‌آور و اعلام همدردی با ملت مظلوم فلسطین، از سازمان‌های حامی حقوق بشر و در راس آن سازمان ملل متحد و سازمان کنفرانس اسلامی و علما و اندیشمندان مسلمان جهان خواستار پیگیری مجدانه این امر و جلوگیری از پایمال شدن خون مظلومان شد.

پایگاه خبری ستاد مرکزی قدس و انتفاضه نیز اعلام کرد: با توجه به جنایات اخیر صهیونیست‌ها با جانبداری آمریکا(ام‌الفساد) و لزوم حمایت همه جانبه امت خداجو و حق‌طلب ایران اسلامی براساس تکلیف شرع مقدس در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و به‌خصوص غزه قهرمان، دانش‌آموزان همپا و همصدا با سایر اقشار جامعه امروز در مراسمی ویژه در صبحگاه مدارس، خشم و انزجار خود را  از ددمنشی‌های رژیم اشغالگر قدس اعلام می‌کنندو  بر این همه ظلم و جنایت می‌شورند و درس آزادگی و حریت را زمزمه می‌کنند.

این دانش‌آموزان فردا هم از ساعت 10:30 با تجمع در میادین انقلاب، فلسطین و ولیعصر پیشاپیش صفوف تظاهرات ضدصهیونیستی با حمل پلاکاردها و تابلوهای مشخص و نمادین به سمت مصلای نماز جمعه تهران حرکت می‌کنند و همراه با قلک‌های کوچک کمک‌های نقدی خود و اهدای آن به دانش‌آموزان و فرزندان مظلوم فلسطین و غزه، همدردی و حمایت خود را از آنان فریاد می‌زنند.

میوه تلخ سازشکاری

امام جمعه موقت تهران ‌تاکید کرد: حادثه غزه میوه تلخ سازشکاری آن دولت‌های به‌اصطلاح مسلمان است که در کنار شیمون پرز، قاتل مسلمانان می‌نشینند و گفت‌وگو می‌کنند.

سید احمد خاتمی‌، در گفت‌وگو با فارس با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در شهر غزه افزود: آنچه در این شهر می‌گذرد گویای چند نکته است، اول اینکه شعار حمایت از حقوق بشر در کشورهای مدعی دمکراسی‌خواهی دروغی بزرگ است و درحالی که بیش از یک میلیون انسان در حال آسیب دیدن جدی هستند، متأسفانه سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای مدعی حقوق بشر فریاد برنمی‌آورند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری همچنین  افزود: در پیش چشم آنان مسلمانان سر بریده می‌شوند و نه تنها فریادی بر نمی‌خیزد بلکه متأسفانه در کنفرانس ادیان، برخی از سران کشورهای اسلامی‌در کنار شیمون پرز، قاتل مسلمانان می‌نشینند و گفت‌وگو
 می‌کنند.

وی با بیان اینکه متأسفانه دانشگاه الازهر به جای آنکه فریاد خروش علیه صهیونیست‌ها سردهد فریاد خروش علیه شیعه جعفری، این مذهب زنده، پویا و پربرکت که تجلی اسلام ناب محمدی است، سر می‌دهد، افزود: در این شرایط حداقل وظیفه‌ای که مسلمانان دارند، به‌ویژه امت انقلابی ما فریاد خروش علیه این جنایات است.

خاتمی‌تصریح کرد: از همه اقشار کشور انتظار است که حداقل فریاد خروش و نفرت خود را از این همه جنایات ابراز کنند و با فریادهای خود گامی‌در مسیر نجات این مردم مظلوم بر دارند.

رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی در یک دادگاه بین‌المللی شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، اکبر هاشمی رفسنجانی در حاشیه همایش علمی کاربردی اصل 44؛ موانع و راهکارها که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران برگزار شده بود، در پاسخ به سؤالی درباره اوضاع غزه نیز تاکید کرد: من فکر می‌کنم کشورهای اسلامی حقیقتا گناه بزرگی را مرتکب می‌شوند.

وی افزود: اسرائیل جنایات ضد‌بشری زیادی در آنجا انجام داده و دادگاه بین‌المللی کیفری نیز در این باره کوتاهی کرده است. در این خصوص جنایات ضدبشری در جریان است که باید در دادگاه بین‌المللی به آن رسیدگی شود.

دفتر حافظ منافع مصر تعطیل شود

در حالی که خبرگزاری شین‌هوآ سه‌شنبه شب گزارش داد که پس از برگزاری تظاهراتی اعتراض‌آمیز در مقابل دفتر حافظ منافع مصر در تهران، وزارت خارجه مصر در اعتراض به این اقدام، نماینده ایران در قاهره را احضار کرده است، دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان با پیشنهاد به دولت برای اخراج اعضای دفتر حافظ منافع مصر در تهران تاکید کرد: مصر باید مشخص کند که در بحران غزه چقدر طرف جهان اسلام است.

مجید مجیری در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه باید سفرای کشورهای حامی‌رژیم صهیونیستی با احضار به وزارت خارجه کشورمان و اخراج موقت، جریمه شوند تاکید کرد: نگاه کشورهای عربی به امت اسلامی‌نیست و همین باعث شده که آنها به فریاد مظلومانه دیگر مسلمانان جهان گوش فرا ندهند.

وی با ابراز تأسف از بی‌تفاوتی کشورهای عربی به فجایع غزه اضافه کرد: مسلماً کشورهای هم‌مرز با فلسطین می‌توانستند با ایجاد فضای مثبت در بهبود وضعیت مردم غزه بسیار تأثیرگذار باشند اما آنها نشان دادند که نمی‌توان حساب ویژه‌ای روی آنها باز کرد.

کد خبر 70531

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز