گروه بین‌الملل: شورای امنیت، تجاوزات شهرک‌نشینان صهیونیست علیه مردم فلسطین در شهر الخلیل در کرانه باختری را محکوم کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، شورای امنیت به‌دنبال نشستی که به درخواست گروه‌های عربی در سازمان ملل متحد برگزار شد، با صدور بیانیه‌ای غیرالزام‌آور، اعمال خشونت‌آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست در الخلیل را محکوم کرد.

اعضای شورای امنیت در این بیانیه بر ضرورت احترام به حقوق افراد بدون هیچگونه تبعیض تاکید کردند. در همین حال بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد هم در پیامی به ملت فلسطین ضمن اعلام همبستگی با آنها بر ضرورت حل و فصل عادلانه بحران فلسطین و پایان دادن به اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

بان کی مون، در پیامی در مراسم روز بین‌المللی همبستگی با ملت فلسطین که از سوی کمیته‌ اقتصادی، اجتماعی غرب آسیا در بیروت برگزار شد، تاکید کرد: مردم فلسطین بیش از 60 سال از حقوق خود محروم مانده‌اند و مهم‌ترین این حقوق حق قانونی آنها در تعیین سرنوشت و برخورداری از یک کشور مستقل است.

بان‌کی‌مون در این پیام که توسط نماینده‌اش در کمیته‌ اقتصادی، اجتماعی غرب آسیا قرائت شد، همچنین از رژیم صهیونیستی خواست تا هر چه زودتر به شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی پایان داده و با گشایش مؤسسات و سازمان‌های فلسطینی در بیت‌المقدس موافقت کند.

حماس: آماده انتقام هستیم

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در آستانه پایان دوره آتش‌بس غزه گفت، گردان‌های القسام آماده است هر نقطه‌ای از مواضع اشغالگران را حتی فراتر از عسقلان هدف قرار بدهد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی‌معا، مشیر المصری با اشاره به احتمال درگیری‌های قریب‌الوقوع با رژیم صهیونیستی اعلام کرد: گردان القسام (شاخه نظامی حماس) آماده است تا در هر جنگی در آینده، اشغالگران را در هر نقطه‌ای هدف بگیرد.

المصری افزود: القسام برای هر درگیری سرسختانه‌ای آماده است و موشک‌های القسام نیز آماده شلیک به شهرهایی فراتر از عسقلان است.

وی این سخنان را در مراسم تجدید پیمان با خون شهدا بیان کرد که به همت گردان القسام در اردوگاه البریج در نوار غزه برگزار شد.

المصری همچنین افزود: آتش‌بس غزه این روزها، لحظات آخر خود را از سر می‌گذراند و گروه‌های فلسطینی با ارزیابی خود، موضعی یکپارچه اتخاذ خواهند کرد. وی با اشاره به گفت‌وگوهای آشتی ملی تأکید کرد: حماس هنوز آماده گفت‌وگوست ولی بدون پذیرش شروط حماس گفت‌وگویی انجام نخواهد شد.

اولمرت زیر قولش زد

منابع آگاه فلسطینی از نامه کابینه رژیم صهیونیستی به تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر عقب نشینی تل‌آویو از وعده‌ آزادی 250 اسیر فلسطینی تا پیش از عید قربان خبر دادند. به گفته این منابع، کابینه رژیم صهیونیستی طی این نامه تاکید کرده تا زمانی که پرونده گلعاد شلیط، اسیر اسرائیلی راکد بماند این رژیم اسیران فلسطینی را آزاد نخواهد کرد.

در این نامه همچنین عنوان شده است که اوضاع داخلی اسرائیل برای اتخاذ چنین تصمیم‌هایی آماده نیست.

کد خبر 70207

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز