گروه حوادث- مهدیه مصطفایی: دانشجوی جوان هنگامی که در جست وجوی کار بود، در دام یک باند جعل اسکناس افتاد اما وقتی قصد خرج کردن اسکناس‌های جعلی را داشت، دستگیر شد.

چندی قبل وقتی مرد جوانی بعد از خرید اجناس مختلف، به صاحب سوپرمارکتی که از آنجا خرید کرده بود چند اسکناس 2 هزار تومانی داد، صاحب مغازه متوجه شد که اسکناس‌ها جعلی هستند.

او که احتمال می‌داد مشتری جوانش یک جاعل اسکناس باشد، به بهانه‌ای وی را سرگرم کرد و به سرعت ماجرا را به ماموران پلیس 110 اطلاع داد.

ماموران اطلاعات کلانتری117 جوادیه بعد از اطلاع از ماجرا، بلافاصله به سوپرمارکت مورد نظر رفتند و پسر جوان را بازداشت کرده و به کلانتری انتقال دادند.

متهم که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت در بازجویی‌های اولیه مدعی شد که برای تامین هزینه‌های تحصیلش وارد یک باند جعل شده و با وسوسه اعضای باند شروع به خرج کردن پول‌های جعلی کرده است.

او در تشریح ماجرا گفت: چندی قبل وقتی برای پیدا کردن کار به میدان راه آهن تهران رفته بودم، با مردی به نام حامد آشنا شدم. او به من پیشنهاد کاری با درآمد خیلی بالا داد و از آنجا که با مشکلات مالی روبه‌رو بودم، پیشنهادش را پذیرفتم و قرار شد کارم را شروع کنم.

هنگامی که درباره کاری که باید انجام دهم، سؤالاتی از حامد پرسیدم او گفت درصورتی که بتوانم پول‌‌های جعلی را در بازار خرج کنم، پورسانت خوبی به من می‌دهد و من هر چقدر بیشتر با این پول‌ها اجناس مختلفی خرید کنم، سود بیشتری نصیبم خواهد شد. من هم که به‌شدت به پول احتیاج داشتم تصمیم گرفتم با این مرد همکاری کنم.

ماموران کلانتری از آنجا  که احتمال می‌دادند مرد جوان تنها یک عضو فریب خورده باند باشد، با دستور بازپرس شعبه اول دادسرای بعثت، دستگیری حامد را در دستور کار خود قرار دادند.

با شناسایی مخفیگاه جاعل 40 ساله، وی در یک عملیات ضربتی دستگیر شد و در بازرسی از مخفیگاهش مقدار زیادی پول‌های جعلی 2 هزار تومانی، کاغذ و پرینتر کشف و ضبط شد. 

با انتقال این مرد به کلانتری، وی به جعل اسکناس‌های 2 هزار تومانی اعتراف کرد و مدعی شد به خاطر اینکه بدهکار بوده، دست به این کار زده است.

صبح دیروز این 2 متهم در حالی که به جعل، خرید و فروش پول‌های جعلی اعتراف کرده بودند، برای اخذ آخرین دفاع و صدور قرار بازداشت به شعبه اول دادسرای بعثت انتقال یافتند.

حامد در بازجویی‌ها مدعی شد: مدتی قبل و پس  از آنکه از همکارانم 20 میلیون تومان به‌عنوان قرض گرفتم و نتوانستم آن را پس بدهم، از کار اخراج شدم. چند هفته دنبال کار گشتم تا اینکه تصمیم گرفتم با خرید یک دستگاه پرینتر و کامپیوتر جعل اسکناس را شروع کنم.

وقتی با دانشجوی جوان آشنا شدم فکر کردم وی بهترین فردی است که می‌تواند پول‌های جعلی را در بازار برایم خرج کند، به همین خاطر از او خواستم تا با من همکاری کند و به این ترتیب به دام افتادیم.

تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد و متهمان با قرار بازداشت روانه زندان شدند.

کد خبر 70512

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز