تشخیص یک اپلیکیشن مخرب کار ساده‌ای نیست و اغلب تا پیش از دانلود کردن آن نمی‌توان به مخرب بودنش پی برد.

کلاه برداری سایبری

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، صدها و شاید هزاران گزینه دانلود مبهم و چندان شناخته نشده در فروشگاه گوگل پلی وجود دارند که مملو از ویروس‌ها و بدافزارها هستند.
هکرها اغلب از این اپ‌های مخرب برای ورود به دستگاه سایر کاربران و  ربودن پسورد و حساب‌های بانکی و شماره کارت‌های اعتباری آن‌ها استفاده می‌کنند.
در همین هفته اخیر، گزارش‌های زیادی درباره کلاهبرداران سایبری دریافت کردیم که از روشی مخفیانه برای جلوگیری از حذف برنامه‌های پر از ویروس خود استفاده  توسط میلیون‌ها قربانی در اندروید استفاده می‌کنند. فعالیت آنها در فروشگاه گوگل پلی تا زمانی که کارشناسان آنها را افشا کردند، در جریان بود.

بنابراین این مساله اهمیت دارد که بدانید هنگام دانلود یک برنامه باید به چه نکاتی توجه کرد. آدریانوس وارمنهوون، کارشناس امنیت سایبری در نورد وی پی ان، نکات مفیدی را در این زمینه به اشتراک می گذارد.
 

بازدیدها را چک کنید

 با چک کردن برنامه‌های موجود در گوگل پلی، بازخوردی درباره برنامه‌ها را در پایین صفحه خواهید دید که می‌تواند بسیار مفید باشد. وارمنهوون توضیح می‌دهد کاربران برنامه‌هایی را که همیشه استفاده می‌کنند باید کنترل می‌کنند و از هشدار دادن به دیگران در هنگام پیدا کردن مشکل دچار خجالت نشوند.

چقدر دانلود داشته است؟

درخواست برای شماره‌های زیاد در زمانی که یک برنامه کاملا جدید است نیز می‌تواند کمی خطرناک باشد. مواردی وجود داشته است که ارقام دانلود شده توسط کلاهبرداران دستکاری شده است، بنابراین اگر برنامه‌ای ادعای میلیون‌ها بارگیری را دارد و تنها چند روز است که منتشر شده است، قطعا باید نگران شوید.
 

مجوزها را ببینید

ایجاد کنندگان برنامه‌ها و اپ‌ها باید در در بخش توضیح فروشگاه گوگل پلی با جزئیات شرح دهند به چه چیزهایی در تلفن کاربران باید دسترسی داشته باشند تا اپلیکشن‌شان فعال شود. وجود مجوزهای عجیب و غریب می‌تواند نشانه بدی باشد.

وارمنهوون هشدار می‌دهد: مراقب درخواست اپ‌ها برای کسب مجوزهای غیر ضروری باشید. به عنوان مثال هیچ برنامه «چراغ قوه» نیازی به دانستن مکان شما ندارد. برای محافظت بیشتر از داده‌ها واطلاعات خود از یک شبکه خصوصی مجازی استفاده کنید تا تمام ترافیک اینترنت تلفن و رایانه شما رمزگذاری شده و ایمن باشد.

بیشتر بخوانید:



جست و جوی خود را انجام دهید

در بخش توضیح درباره اپ در گوگل پلی پرسشی درباره سازنده اپ مطرح می‌شود. آیا نامی است که شما می‌شناسید یا به آن اعتماد دارید؟ با کلیک کردن روی نام سازنده اپ، اطلاعاتی درباره سایر اپ‌هایی که این فرد ساخته به نمایش در می‌آید. از این طریق شما می‌توانید بررسی کنید که آیا کاربران از اپ‌های قبلی‌ که این فرد ساخته راضی بودند یا خیر.

کد خبر 704998

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha