چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۵ - ۱۳:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: تهاجم هوایی و زمینی روز چهارشنبه ارتش رژیم صهیونیستی به غزه دستکم موجب کشته شدن 6 فلسطینی و زخمی شدن 45 نفر دیگر شده‌است.

به گزارش منایع خبری ارتش رژیم صهیونیستی صبح روزچهارشنبه با تعداد زیادی از تانک‌هایی که مورد پشتیبانی جنگنده‌هایش بود، به بیت‌حانون یورش برد و روستای بیت‌حانون را در شمال غزه منطقه‌ نظامی بسته اعلام کرد و خواهان عدم خروج مردم از منازل‌شان شد.

شبکه‌ خبری الجزیره هم به نقل از سخنگوی ارتش اسراییل اعلام کرد:‌ عملیات نظامی جدید اسراییل در بیت‌حانون "ابرهای پاییزی" نام دارد و بیانگر آن است که این عملیات بسیار محدود اما در عین حال گسترده‌ترین عملیات در طول چند ماه گذشته است و تنها پرتاب‌کنندگان موشک‌های فلسطینی به اسراییل را هدف قرار می‌دهد.

وی ادعا کرد: نیروهای ارتش اسراییل مورد تیراندازی و پرتاب راکت‌های ضد سپر نیروهای مسلح فلسطینی قرار گرفتند.

منابع فلسطینی این خبر را تایید کردند و افزودند که این امر به دلیل جلوگیری از حملات نیروهای اسراییلی بوده است.

در این میان یک سرباز اسراییلی نیز به هلاکت رسید که گردان القسام مسوولیت این امر را بر عهده گرفت.

هم‌چنین گردان القدس شاخه‌ نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای با اشاره به این حمله بیان داشت: حملات ارتش اشغالگر اسراییل به شمال و جنوب نوار غزه گروه‌های مقاومت را از ادامه‌ی حملات علیه اسراییلی‌ها باز نمی‌دارد.

این گردان متعهد شد تا پرتاب موشک‌های پیشرفته‌ فلسطینی به شهرهای اسراییلی را ادامه دهد.

از سوی دیگر، محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان، امروز جنایات اسراییل در نوار غزه را محکوم کرد و در بیانیه‌ای از دولت اسراییل خواست تا فورا تمامی اقدامات خصمانه‌اش را علیه ملت فلسطین متوقف سازد.

وی در ادامه از جامعه‌ی جهانی و به ویژه کمیته‌ چهارجانبه خواست تا برای متوقف ساختن این تجاوزات فورا وارد عمل شوند.

الجزیره هم‌چنین از نشست اضطراری مسوولان دولت حماس به ریاست اسماعیل هنیه، نخست وزیر فلسطین خبر داد و اعلام کرد: این نشست امروز به منظور بررسی اوضاع غزه و بیت‌حانون می‌باشد.

کد خبر 7047

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز