پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰
۱۴ نفر

اغلب شهروندان وقتی می‌خواهند اوقات فراغتشان را در طبیعت سپری کنند به دنبال جمع و جور کردن وسایل تفریحی و سرگرمی هستند تا هم تفریح کنند هم ورزش،برای همین دوچرخه پای ثابت این برنامه‌هاست. در این گزارش مکان‌های گردشی و تفریحی را به شما معرفی می‌کنیم که فضای مناسبی برای دوچرخه‌سواری دارند.

دوچرخه

همشهری آنلاین - ثریا روزبهانی: مسیرها و مکان‌های مختلفی برای دوچرخه سواری در گوشه گوشه تهران وجود دارند که با توجه به محل سکونت خود می‌توانید بهترین آن را انتخاب و آخر هفته سالم و ورزشی را سپری کنید.

گزارش‌های خواندنی بیشتر را اینجا دنبال کنید

پیست دوچرخه سواری بهشت مادران

 اگر به دنبال یکی از بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در تهران هستید که مخصوص خانم‌ها باشد، پیست دوچرخه سواری بوستان بهشت مادران بهترین گزینه است. این بوستان زیبا که در منطقه‌ای مرتفع، سرسبز و خوش آب و هوا قرار دارد، به بوستانی اختصاصی برای خانم‌ها تبدیل شده است و همه می‌توانند به راحتی در آن‌جا به ورزش، دوچرخه‌سواری و گذران اوقات فراغت خود بپردازند.

پیست دوچرخه سواری بوستان ایران زمین

وقتی به سمت غرب تهران بروید متوجه می‌شوید که در این منطقه امکانات بهتر و جذاب‌تری برای دوچرخه سواری وجود دارد. در شمال غرب تهران در شهرک غرب، در بوستان ایران زمین هم می‌توانید با دریافت امکانات مناسب دوچرخه‌سواری، لحظات شادی را تجربه کنید.

بهترین پیست‌های دوچرخه سواری تهران کجاست؟

پیست دوچرخه سواری الهام

این پارک عمومی است، هیچ محدودیت زمانی ندارد و شما می‌توانید به صورت تک نفره، خانوادگی و حتی گروه‌های دوستانه در هر ساعتی از شبانه‌روز از پیست دوچرخه‌سواری آن استفاده کنید. قرار گرفتن این پارک در امتداد بلوار الهام و انتهای فردوسی غربی، باعث شده که دسترسی بزرگراهی خوبی داشته باشد و افراد زیادی را به سمت خود جذب کند.

پیست دوچرخه سواری چیتگر

در غرب  تهران در میان آب و هوای دلچسب و پارک جنگلی چیتگر با یکی از بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در تهران مواجه می‌شوید که عنوان اولین و حرفه‌ای‌ترین پیست دوچرخه سواری تهران را از آن خود کرده است. در این پیست زیبا می‌توانید از گذر کردن از مسیرهای پر پیچ و خم در دل درختان سر به فلک کشیده جنگل لذت ببرید که یکی از دلایل محبوبیت این پیست است. پیست چیتگر یک مجموعه تخصصی کامل دوچرخه سواری است که به چهار مسیر دوچرخه‌سواری مجهز است. اگر به این پارک رفتید و دوچرخه نداشتید، کافی است یک کارت شناسایی معتبر ارائه دهید تا دوچرخه کرایه‌ای دریافت کنید.

پیست دوچرخه سواری بوستان نهج‌البلاغه

این پیست با حدود ۹ کیلومتر طول، با شرایط استاندارد و خوبی که دارد، یکی از بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در تهران است که حتی در آن می‌توانید آموزش‌های حرفه‌ای ببینید.

پیست دوچرخه‌سواری اکباتان

حدود هشت ایستگاه  دوچرخه در شهرک اکباتان  وجود دارد و اهالی می توانند بدون هیچ دغدغه‌ای در پیست دوچرخه‌سواری این شهرک ورزش کنند.

بهترین پیست‌های دوچرخه سواری تهران کجاست؟

پیست دوچرخه سواری سرخه حصار

برای افرادی که در شرق تهران زندگی می‌کنند، امکانات و پیست‌های دوچرخه‌سواری خوبی فراهم شده است. در این منطقه یکی از بزرگ‌ترین، قدیمی‌ترین و در عین حال بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در تهران یعنی پیست دوچرخه‌سواری سرخه حصار وجود دارد. این پیست بیشتر از ۸ کیلومتر طول دارد و می‌توان گفت به خاطر موقعیت مکانی و امکاناتی که ارائه می‌دهد،  از پیست‌های محبوب است. یکی دیگر از ویژگی‌های خوب پیست دوچرخه سواری سرخه حصار، امکاناتی است که برای افراد با هوش میانه یا کم‌توان ذهنی، سندروم و اوتیسم تدارک دیده شده است. از جمله این خدمات می‌توان به وجود سه چرخه‌های مخصوص افراد کم‌توان اشاره کرد که این امکان را فراهم می‌کند که آن‌ها هم بتوانند لذت دوچرخه سواری را تجربه کنند.   

پیست دوچرخه سواری بهاران

در بوستان بزرگ و قدیمی تسلیحات، کودکان می‌توانند در کنار محیط جذاب و وسایل  و زمین بازی ایمن ، از پیست دوچرخه سواری هم استفاده کنند.

پیست دوچرخه سواری جامین

اگر در میان بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در تهران، به دنبال پیستی هستید که به صورت حرفه‌ای در آن تمرین کنید، باشگاه جامین یکی مناسب‌ترین انتخاب‌هاست. در این مرکز دوچرخه‌های مخصوص کوهستان به شما کرایه داده می‌شود و شما می‌توانید یک دوچرخه‌سواری حرفه‌ای را در زمینی با پستی و بلندی زیاد، تجربه کنید.

پیست دوچرخه سواری پارک جنگلی دانش

در ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم (ع)  یک بوستان جنگلی و قدیمی به نام دانش وجود دارد. در این پارک یک فضای ایمن به طول ۸۰۰ متر برای دوچرخه‌سواری تعبیه شده که بخشی از آن داخل محوطه و بخش دیگر در معابر اطراف بوستان قرار دارد که با تصویر دوچرخه و نوار سبز رنگ علامت‌گذاری شده‌اند. در این بوستان زیبا می‌توانید به دور از دغدغه خودروها، از فضای زیبا، مفرح و انبوه درختان لذت برده و رکاب بزنید.  

پیست دوچرخه سواری پارک آزادگان

پیست دوچرخه سواری آزادگان یکی از بزرگ‌ترین و بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در تهران است که با هدف ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری و حمل و نقل پاک تاسیس شده است. این پیست حدود ۱۱ کیلومتر طول دارد و مجهز به ایستگاه‌هایی است که با دریافت کارت شناسایی معتبر، به افراد دوچرخه کرایه می‌دهند، پس اگر دوچرخه ندارید پیست دوچرخه سواری آزادگان امکان کرایه دوچرخه را به شما می‌دهد.

کد خبر 704620

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha