رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا وضعیت هوای مرزهای غربی کشور و همچنین شهرهای زیارتی را در کشور عراق تشریح کرد.

مرز چذابه - پیاده روی اربعین

به گزارش همشهری آنلاین، صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: آسمان «مهران» برای پنجشنبه (۱۷ شهریور) صاف، گاهی وزش باد با احتمال گرد و خاک پیش بینی می‌شود و برای روز جمعه ۱۸ شهریور نیز برای «مهران» آسمانی صاف، گاهی گرد و خاک و وزش باد پیش بینی می‌شود. بررسی ها نشان داده است دمای هوا در بیشترین و کمترین حالت ۴۶ و ۳۱ درجه سانتیگراد خواهد بود.

وی افزود: آسمان شلمچه برای روز جاری و فردا (پنجشنبه ۱۷ شهریور و جمعه ۱۸ شهریور) آسمانی صاف با افزایش شرجی هوا، گاهی وزش باد و احتمال گرد و خاک خواهد داشت. بیشنیه هوا ۴۶ و کمینه نیز ۳۰ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: برای چذابه نیز آسمانی صاف با افزایش شرجی هوا، گاهی وزش باد و احتمال گرد و خاک در روزهای پنجشنبه ۱۷ شهریور و جمعه ۱۸ شهریور پیش بینی می شود که بیشترین و کمترین دما نیز در این منطقه ۴۶ و ۳۰ درجه سانتیگراد خواهد بود.

به گفته ضیائیان، آسمان قصرشیرین در روز پنجشنبه و جمعه (۱۷ و ۱۸ شهریور) صاف، گاهی وزش باد و احتمال گرد و خاک وجود دارد که بیشنیه ۴۳ و کمینه ۲۵ درجه برای این دو روز پیش بینی می شود.

وی با اشاره به وضعیت جوی تمرچین پیرانشهر با بیان اینکه برای امروز و فردا (۱۷ و ۱۸ شهریور) آسمانی صاف همراه با وزش باد و کمی ابری، گاهی وزش باد شدید و گردخاک پیش بینی می‌شود، گفت: بیشترین دما در این محدوده ۳۱ و کمترین دما ۱۷ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی شهرهای عراق، به آسمان نجف اشاره کرد و گفت: برای نجف آسمانی صاف همراه با وزش باد و غبار محلی با احتمال گرد و خاک در روزهای پنجشنبه و جمعه  (۱۷ و ۱۸ شهریور) پیش بینی می شود که بیشنیه ۴۶ و کمینه ۳۲ درجه سانتیگراد برای این دو روز پیش بینی می شود و این در حالی است که آسمان کربلا صاف همراه با وزش باد و غبار محلی با احتمال گرد و خاک پیش بینی می شود و کمترین و بیشترین دما ۴۵ و ۳۰ درجه سانتی‌یگراد پیش بینی می شود.

ضیائیان در مورد وضعیت هوای کاظمین نیز گفت: آسمان کاظمین برای روزهای پنجشنبه و جمعه  (۱۷ و ۱۸ شهریور) صاف همراه با وزش باد و غبار محلی با احتمال گرد و خاک پیش بینی می شود که بیشنیه ۴۵ و کمینه ۲۹ درجه برای این دو روز پیش بینی می‌شود.

وی در مورد وضعیت جوی شهر سامرا نیز گفت: برای سامرا نیز آسمانی صاف گاهی همراه با گرد و خاک و وزش باد برای روز پنجشنبه ۱۷ شهریور و در روز جمعه ۱۸ شهریور نیز آسمانی صاف همراه با وزش باد و غبار محلی با احتمال گرد و خاک پیش بینی می شود و دمای هوا در گرم‌ترین و خنک‌ترین زمان به ۴۴ و ۲۸ درجه سانیتگراد می رسد.

کد خبر 704180
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha