رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت از اهدای سومین قلب در یزد به بیماران نیازمند در هفته جاری خبر داد.

اهدای عضو

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر امیرحسام علیرضایی رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت اظهار داشت: برای سومین بار در هفته جاری با مدیریت مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت صبح روز گذشته قلب جوان یزدی به تهران منتقل شد. قلب مرحوم  فاتح روستا ۲۳ ساله که به علت تصادف دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده، با موفقیت پیوند زده شد.

وی یادآور شد: قلب این جوان پس از فراهم‌آوری در بیمارستان رهنمون یزد، به همراه تیم پزشکی با همکاری سازمان اورژانس کشور در سریعترین زمان ممکن به فرودگاه یزد منتقل و با کمک اورژانس هوایی به بیمارستان شهید رجایی تهران ارسال شد.

بیشتر بخوانید: 

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها وزارت بهداشت افزود: با هماهنگی اورژانس تهران، تیم عملیات انتقال قلب با بالگرد به بیمارستان شهید رجایی تهران عزیمت کرده و قلب این نام‌آور یزدی را برای پیوند در اختیار تیم پزشکی این مرکز درمانی قرار دادند تا نجات بخش جان بیماری ۲۷ ساله باشد.

به گفته دکتر علیرضایی، کبد و کلیه‌های این جوان مرگ مغزی شده نیز در یزد به دیگر بیماران نیازمند با موفقیت پیوند شد.

وی افزود: در عملیات انتقال قلب چندین سازمان همکاری داشته و باید از همه افرادی که در این عملیات‌ها تلاش می‌کنند، تشکر کرد. نیروهای سازمان اورژانس کشور، اورژانس هوایی، نیروی انتظامی و واحدهای فراهم آوری دانشگاه‌های علوم پزشکی یزد، ایران و تهران در سه عملیات انتقال قلب از یزد به تهران در طی یک هفته، همکاری ویژه‌ای با مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های معاونت درمان وزارت بهداشت انجام دادند.

کد خبر 704164
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha