مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
۱ نفر

شاید دور از ذهن به‌نظر برسد، اما رانندگی با خودرویی که سوخت آن هوای رقیق است، به‌زودی امکان‌پذیر می‌شود.

سوخت

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از دیلی میل، با این روش جدید ساخت سوخت هیدروژنی توسط دانشمندان امکان‌پذیر می‌شود. هیدروژن سبز که توسط الکترولیزها با استفاده از برق و آب تولید می‌شود، جایگزینی بالقوه برای سوخت‌های فسیلی منتشرکننده دی اکسید کربن است.

با این حال، دستگاه‌های مکانیکی فعلی اغلب به اجزای پیچیده مانند فلزات کمیاب و دسترسی به آب خالص نیاز دارند که می‌تواند منجر به رقابت با منابع محدود آب آشامیدنی شود. الکترولیزور جدید به جای آب مایع، هوای مرطوب را گرفته، رطوبت آن را جذب می‌کند و آب جمع‌آوری شده را به هیدروژن و اکسیژن تقسیم می‌کند.

سپس این سوخت هیدروژنی می‌تواند با موفقیت سوخت یک دستگاه مکانیکی مثل خودرو را تامین کند. کارشناسان دانشگاه ملبورن می‌گویند که ایده اولیه ممکن است امکان تامین سوخت هیدروژنی برای مناطق خشک و دورافتاده را با حداقل اثرات زیست‌محیطی، به‌ویژه درصورت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر فراهم کند.

بیشتر بخوانید:

این دستگاه‌ها قادر به الکترولیز آب و هوا در رطوبت کم ۴ درصد هستند. گنگ کوین لی، مدرس ارشد دپارتمان مهندسی شیمی در دانشگاه ملبورن و یکی از نویسندگان این تحقیق گفت: ما یک به‌اصطلاح «الکترولایزر مستقیم هوا» را توسعه داده‌ایم. این ماژول از یک الکترولیت رطوبت‌سنج استفاده می‌کند.

این الکترولیت پتانسیل بالایی برای استخراج رطوبت از هوا به‌طور خودکار دارد و آن را به راحتی برای الکترولیز و تولید هیدروژن پس از همراه شدن با منبع تغذیه در دسترس قرار می‌دهد.

کد خبر 704113

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha