دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
۰ نفر

شرکت «هاویلند کانادا» با همکاری استارت‌آپ «زیرو آویا» (ZeroAvia) یک پیشرانه پیل سوختی هیدروژنی با آلایندگی صفر را برای هواپیمای مسافربری Dash ۸-۴۰۰ خود می‌سازد که می‌تواند برای هواپیماهای موجود یک بهینه‌سازی محسوب شود یا به‌عنوان یک گزینه کارخانه در سفارش هواپیماهای جدید عرضه شود.

هواپیما

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت نیواطلس، هواپیمای «دش - ۸» پیش‌تر هدفی برای تبدیل به هواپیمایی هیدروژنی بوده است. در عین حال «زیرو آویا»، به نوبه خود، در حال کار بر روی بازسازی Dash ۸-۴۰۰ برای ایجاد یک هواپیمای خطی منطقه‌ای با سوخت هیدروژنی و ۷۶ صندلی برای خطوط هوایی آلاسکا بوده است.

با این حال، این همکاری جدید، مستقیماً به سراغ تامین انرژی می‌رود و نشان‌دهنده قصد هاویلند برای ارائه یک گزینه هیدروژن تمیز است.

در عین حال زیرو آویا یک طرح اولیه پرواز ایجاد می‌کند و این دو شرکت با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا این سیستم را به تایید مقامات مربوطه هوانوردی برسد. پیشرانه‌های هیدروژنی معمولاً حجیم هستند و احتمالاً چند صندلی را از کابین کسر می‌کنند. Dash-۸ ۴۰۰ می‌تواند تا ۹۰ صندلی را داشته باشد، اما در این مرحله مشخص نیست که نسخه هیدروژنی برای چند صندلی فضا دارد.

بیشتر بخوانید:

در این میان باید گفت که هواپیمای خطوط هوایی آلاسکا، ۷۶ صندلی و برد بیش از ۹۷۶ کیلومتر را هدف قرار داده است، اما «زیرو آویا» می‌گوید که پیشرانه ZA۲۰۰۰ آن باید تا سال ۲۰۲۶ قادر به پرواز برای ۴۰ تا ۸۰ مسافر با محدوده برد ۱۳۰۰ کیلومتر باشد. این شرکت همچنین در نظر دارد تا سال ۲۰۲۷ این ظرفیت را به ۹۰ مسافر افزایش دهد.

کد خبر 644491

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha