مسئولان آزمایشگاه گیاه‌پزشکی شهرداری منطقه۱۷ با همکاری یک تیم دانش‌بنیان موفق به تولید فرمول جدیدی برای کنترل آفت درختان شدند.

سمپاشی زمستانه

به گزارش همشهری آنلاین، جایگزینی ترکیبات جدید برای کنترل آفت‌ها به‌جای سموم شیمیایی، همواره یکی از دغدغه‌های مسئولان آزمایشگاه گیاه‌پزشکی اداره فضای سبز شهرداری منطقه۱۷ بود تا اینکه توانستند با مشارکت یکی از شرکت‌های دانش بنیان، ترکیبات جدید و فرموله شده‌ای با اسانس و عصاره گیاهان تولید کنند که جای سموم شیمیایی برای آفت‌کشی گیاهان را می‌گیرد.

لازم به‌ذکر است؛ استفاده از فرمولاسیون‌های گیاهی جدید، تاکنون در مکان‌های آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته و مسئولان اداره فضای سبز شهرداری منطقه۱۷ توانسته‌اند با استفاده از این فرمول، بیماری سفیدک رز را در گیاهان موجود در مزرعه خانواده کنترل کنند.

موفقیت این فرمول در کنترل «آفت سنک» در درختان بید، «آفت پسیل» در درختان زیتون بوستان سلامت و آفت کنه در درختان سرو نقره‌ای بوستان گلسرخ مشاهده شده است. سنک، حشره ریزی است که شیره برگ‌های درختان و درختچه‌ها را می‌مکد و ظاهر لکه دار و خال‌خالی به آنها می‌دهد. پسیل هم، اولین آفت از گروه آفات است که چند نسل در طول سال تولیدمثل می‌کند.

موفقیت در این طرح‌ها سبب شده تا کارشناسان اداره فضای سبز با شعار «از طبیعت برای طبیعت»، استفاده از فرمولاسیون‌های گیاهی جدید را به پیمانکاران نگهداشت فضای سبز ابلاغ کنند؛ چرا که ضمن کارایی بهتر، قیمت مناسب‌تری هم نسبت به سموم شیمیایی دارد و سلامت جامعه شهری را تهدید نمی‌کند.

کد خبر 704071

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha