یک کارشناس حوزه ارز گفت:خرید دینار در داخل کشور با توجه به اختلاف نرخ موجود منطقی نیست.

دینار - دلار

به گزارش همشهری آنلاین، رادپور افزود: اختلاف قیمت نرخ دینار کشور ما با عراق در بازار آزاد بیش از ۳۰ درصد است که البته این اختلاف درصد گاهی بالاتر و بعضی اوقات هم کمتر می‌شود. نکته‌ای که باید به آن اشاره شود این است که بازار ارز دلار بزرگتر و جا افتاده‌تر از دینار و راه نقد آسان تری دارد. مردم راحت می‌توانند دلار خریداری کنند، اما دینار عراق این شرایط را ندارد.

وی اضافه کرد: بنابر موارد مطرح شده مشخص است که وقتی تقاضای زیادی برای دینار ایجاد می‌شود قطعا به سبب عمق کم بازار این ارز اختلاف واضحی بین نرخ دینار کشور ما و مبدا دینار یعنی عراق ایجاد دارد.

این کارشناس بیان کرد: اگر هموطنان در کشور خودمان دلار خریداری کنند، دسترسی به آن آسان‌تر است و هم اختلاف نرخ کمتری با کشور عراق دارد. اما خرید دینار در داخل کشور منطقی نیست چرا که اختلاف قیمت زیادی وجود دارد. هموطنان می‌توانند در داخل کشور دلار تهیه و در کشور عراق به دینار تبدیل کنند. قاعدتا آسان‌تر است و هزینه زیادی متحمل نمی‌شوند. باید گفت در عراق هم ریال سخت‌تر نسبت به دلار پذیرفته می‌شود.

براساس اعلام بانک مرکزی قیمت یکصد دینار عراق (IQD) در صرافی ملی روز _دوشنبه چهاردهم شهریورماه ۱۴۰۱_ دو هزار و ۸۷۸ ریال بوده است که در مشاهدات میدانی هم دینار ۲۳ هزار تومان معامله شده بود.

کد خبر 703855
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارز و طلا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha