برای اولین بار در تهران، مبلمان زیبای شهری در قالب طرح «پارکلت» در منطقه ۷ جانمایی می‌شود. این طرح قرار بود سال۹۸ توسط سازمان زیباسازی شهرداری در نقاط مختلف تهران کلید بخورد اما اجرای آن به دلایلی به تاخیر افتاد.

پارکلت

همشهری آنلاین - پریسا نوری: قرار است تکه هفتم پایتخت برای اولین بار به صورت پایلوت میزبان مبلمان شهری زیبایی ‌شود تا فرصتی برای مکث، ‌آسایش و نشاط اجتماعی شهروندان در خیابان‌های اصلی و پرتردد شهر را فراهم می‌آورد.

زیبا، سبک و قابل حمل

سازه مبلمان پارکلت زیبا، سبک و قابل حمل است و در حاشیه خیابان‌ و مقابل مراکز پرتردد و جاذب جمعیت مثل کافه‌ها نصب می‌شود. این طرح قرار است اولین بار به صورت پایلوت در دو محدوده از منطقه ۷ اجرا شود. به گفته «نصرالله آبادیان» شهردار منطقه۷ با بررسی‌های صورت گرفته خیابان نیلوفر برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده و پس از تایید کارشناسان ترافیکی ظرف مدت ۲ هفته جانمایی می‌شود.

پارکلت چیست؟

پارکلت در دایره لغات شهری به  فضاهای کوچک حاشیه خیابان که برای استراحت و مکث رهگذران ساخته شده، گفته می‌شود. این فضاها به اندازه جای پارک ۲ یا حداکثر ۳ خودرو است و در نقاطی از حاشیه خیابان که عرض پیاده‌رو کم است تعبیه می‌شود تا فضای مکث جدیدی به شهر اضافه ‌کند.

شهردار منطقه۷ با بیان اینکه شهرها با حضور مردم هویت پیدا کرده و در طراحی شهری توجه به علایق شهروندان ضروری است، درباره لزوم اجرای این طرح در تهران می‌گوید:‌ «تهران یک کلانشهر است که جمعیت بسیاری را در خود جای داده، اما در فضاهای شهری جای مبلمانی مثل پارکلت خالی است.»

او می‌افزاید: «به اعتقاد کارشناسان شهری، اگر چنین فضاهایی در شهر طراحی شود، سرزندگی، نشاط اجتماعی و پویایی را در شهر جاری و حس تعلق خاطر شهروندان به شهر و محله‌شان را افزایش می‌دهد.»

کد خبر 703689

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha