عینکهای واقعیت افزوده، جدیدترین محصول کمپانی «نیو» (Nio) هستند، این عینک‌ها صرفا مفهومی نبوده و بسیار کاربردی هستند.

عینک واقعیت افزوده

به گزارش همشهری و به نقل از آرنا ای‌وی، «نیو» با متخصصان فناوری واقعیت افزوده در کمپانی «انریل» (Nreal) همکاری کرد تا یک تجربه واقعیت افزوده را برای مشتریان خود ایجاد کند. ایده ارائه واقعیت افزوده در خودرو اولین بار توسط ویلیام لی، مدیر عامل «نیو»، در دسامبر ۲۰۲۱ مطرح شد. اولین بار تجربه ارائه سینمای واقعیت افزوده با نمایشگری برابر با ۱۳۰ اینچ نشان داده شد که از فاصله حدود ۴ متری تماشا می‌شد، در آن زمان این چیزی شبیه به یک حقه به نظر می‌رسید، اما شرکت آن را پشت سر گذاشت.
امروزه اما عینک‌های واقعیت افزوده (AR) کاملا کاربردی داریم که ظاهر زیبایی دارند. «انریل» چند هفته پیش محصول خود را با نام «انریل ایر»( Nreal Air) منتشر کرد که مشابه عینک «نیو ایر» (Nio Air) است.
«نیو» قبلا یک کتابخانه بزرگ فیلم ارائه کرده بود که تا به امروز فقط می‌شد از آن در نمایشگرهای داخلی خودروها لذت برد. اما اکنون افراد خوش شانسی که موفق به گرفتن عینک‌های جدید واقعیت افزوده «نیو» شوند، از ۲۶۰ فیلم با قابلیت نمایش در حالت دالبی اتمس (Dolby Atmos) به همراه ۲۰ فیلم سه بعدی لذت خواهند برد.  بنابراین کتابخانه «نیو» همچنان در حال رشد است و فیلم‌های جدید همیشه به آن اضافه می‌شود.
 

یک سینمای واقعی داخل خودرو | عینک‌های AR این تجربه را می‌سازند



سرویس جدید واقعیت افزوده «ای آر پانو سینما» (AR PanoCinema) نام دارد و عینک Nio Air تنها بخشی از این سیستم است. «پانو سینما» را می‌توان با سیستم صوتی داخل خودرو استفاده کرد، اما برای این کار به آخرین پلتفورم «ان تی ۲.۰» (NT ۲.۰) نیاز دارد که در خودروهای جدیدتر موجود است. دارندگان فعلی «نیو ای تی ۷» (Nio ET7) و «ای اس ۷» (ES7) می‌توانند درخواست ارتقا دهند که بیش از نیم ساعت طول نخواهد کشید.

بیشتر بخوانید:


تجربه پانو سینما توسط حلقه هوشمند هوا کنترل می‌شود. این حلقه با کمک «نولو» (NOLO)، سازنده دستگاه‌های واقعیت مجازی و افزوده تعاملی توسعه یافته است.  حلقه هوشمند هوا دارای یک پد خازنی است که به کاربر اجازه می‌دهد با اشاره‌گر مجازی مورد استفاده برای شناسایی آیتم‌های صفحه پانوسینما، انگشت خود را بکشد و ضربه بزند.

کد خبر 703687

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha