همشهری آنلاین: کاندولیزا رایس ادعا کرد: شکی نیست حملات مرگباری که ماه گذشته در پایتخت مالی هند به‌وقوع پیوست در داخل خاک پاکستان طراحی شده بود.

کاندولیزا رایس  در گفت‌وگو با سی ان ان افزود: تصور می‌کنم که شکی نیست که خاک پاکستان توسط طراحانی که به دولتی خاص تعلق ندارند برای این منظور مورد استفاده قرار گرفته بود.

 تصور نمی‌کنم که شواهدی مبنی بر دست داشتن مقامات دولت پاکستان در دست باشد. اما تصور می‌کنم که دولت پاکستان در این زمینه مسئولیت دارد و باید وارد عمل شود. زیرا جندان مهم نیست این حملات توسط عناصری که تعلق به دولت خاصی ندارند، طراحی شده باشد.

ادعاهای رایس در مصاحبه با سی ان ان آشکارترین اظهارات از سوی یک مقام ارشد دولت آمریکا در زمینه ادعاهای مطروحه مبنی بر ارتباط پاکستان با حملات روز‌های 26 تا 29 نوامبر در بمبئی (مومبای) است. در این حملات بیش از 179 نفر کشته و تعداد زیادی از مردم نیز مجروح شدند.

بر اساس این گزارش رایس هفته گذشته جهت کاهش تنش میان هند و پاکستان که هر دو کشور از قدرت‌های اتمی و متحدان آمریکا محسوب می‌شوند به منطقه سفر کرده بود.او در زمان اقامت خود دهلی نو گفته بود که پاکستان باید مسئولیت برخورد با تروریست‌هایی را که در خاک آن کشور به عملیات می‌پردازند، بپذیرد. [رایس: پاکستان باید به سرعت وارد عمل شود]

در حالی که آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان بر این نکته تاکید کرده که عواملی که تعلق به دولت خاصی نداشته‌‌ این حملات را انجام داده‌اند، مقامات هندی ادعا دارند که حمله کنندگان همگی دارای تابعیت پاکستانی بوده‌اند. [زرداری مداخله پاکستان در حوادث بمبئی را رد کرد]

کد خبر 70338

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز