دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
۰ نفر

واریس نوعی بیماری است که در آن رگ‌ها بیشتر در ناحیه پاها و ران متورم و بزرگ می‌شوند. حدود ۲۰ درصد از افراد میانسال به بیماری واریس مبتلا هستند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، اولین و مهم‌ترین راه برای درمان واریس، داشتن فعالیت بدنی است. ورزش کردن به طور مرتب باعث گردش خون در رگ‌ها بخصوص در ناحیه پا می‌شود.

وقتی فشارخون کم شود، مسلم است که به بهبود واریس کمک زیادی می‌کند. بهترین ورزش‌ها برای درمان واریس با طب سنتی شنا کردن، پیاده روی، دوچرخه سواری و یوگا است.

یکی دیگر از راه‌های درمان واریس در طب سنتی استفاده از یخ و یا آب سرد است. شما وقتی به یکبار پاها را در یک لگن آب سرد قرار می‌دهید و یا بر روی رگ‌ها یخ می‌زنید، به بدن شوک وارد می‌شود. البته برای درمان واریس با آب سرد و یا یخ باید به طور مداوم این کار را انجام دهید. در طی روز ۱۰ دقیقه آن را تکرار کنید.

استفاده از سرکه سیب می‌تواند به بهبود رگ‌های واریسی کمک زیادی کند. نوشیدن یک لیوان آب با دو قاشق غذاخوری سرکه سیب در بلند مدت به درمان این عارضه کمک زیادی می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد سرکه سیب باعث کاهش فشارخون بالا و کلسترول مضر می‌شود. همچنین با از بین بردن باکتری‌های مضر در رگ‌ها باعث بهبود جریان خون می‌شود

برای درمان واریس پا با طب سنتی باید نحوه غذاخوردن خود را هم تا حدودی تغییر دهید. غذاهایی که سرشار از پتاسیم هستند، تا حد زیادی به کاهش احتباس آب در بدن کمک می‌کنند.

در طب سنتی برای درمان واریس می‌توانید از روغن زیتون استفاده کنید. ماساژ دادن ناحیه‌ای که رگ‌های آن غیرطبیعی و متورم است، با روغن زیتون می‌تواند باعث بهبودی آن شود. برای این کار یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک کپسول ویتامین E ترکیب کرده و روی رگ‌های واریسی بریزید. به مدت ۱۰-  ۲۰ دقیقه آن را ماساژ دهید. این روش را حداقل برای دو ماه هر روز تکرار کنید.

کد خبر 703142
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تی وی همشهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    0 0
    سلام برای درمان واریس خفیف بیضه که باعث کند شدن حرکت بیضه میشه چه درمانهای هست