کشور مسن ژاپن به استخدام خردسالان و نوزادان زیر ۴ سال روی آورده تا فضای رخوت زده خانه‌های سالمندان را بانشاط کند. جالب اینکه شرایط کار و حقوق این نوزادان در قراردادی به صورت شفاف ذکر شده است.

نوزادان ژاپني

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندین اکسپرس، یک خانه سالمندان ژاپنی شروع به «استخدام» نوزادان کرده است. این اقدام با هدف شاد کردن ساکنان مسن این مرکز آغاز شده و رئیس این خانه سالمندان گفت که تا کنون ۳۲ کارگر نوزاد در این مرکز مشغول به کار شده‌اند!

افراد تازه استخدام شده در مرکز کیتاکیوشو، ژاپن، باید زیر چهار سال سن داشته باشند و می‌توانند تا «هر زمان که بخواهند» کار کنند. آنها اجازه دارند «زمانی که احساس گرسنگی، خواب آلودگی یا بدخلقی دارند» استراحت کنند و در قرارداد آنها تصریح شده شیفت یا ساعت کاری خاصی ندارند.

عکس | نوزادان این کشور هم وارد بازار کار شدند! | شرایط کار و حقوق کودکان زیر ۴ سال
نوزادان ژاپنی هم وارد بازار کار این کشور شدند

مسئولیت اصلی و شاید تنها وظیفه این کارمندان این است که در خانه سالمندان با همراهی سرپرست خود قدم بزنند. حقوق این کودکان خردسال با پوشک، شیر خشک و فنجان چای برای مادران پرداخت می‌شود. سالمندان از این اقدام سرحال آمده‌اند و با کودکان احوالپرسی می‌کنند، صحبت می‌کنند و آنها را در آغوش می‌گیرند.

شهروندان ۶۵ سال و بالاتر حدود ۲۹ درصد از جمعیت این کشور مسن را تشکیل می‌دهند و دولت ‍ژاپن برای پوشش هزینه‌های نگهداری و بهداشت آنها دچار چالش شده است.

کد خبر 703093
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    0 0
    کشور خودمون هم اینطورها!