شهروندان اصفهانی می‌گویند که تردد موتورسیکلت‌سواران در میدان امام(ره)، چهره این میدان زیبا و تاریخی را زشت کرده است و این موضوع، علاوه بر ایجاد مشکلاتی برای شهروندان، به‌هیچ‌عنوان زیبنده قلب فرهنگی نصف جهان نیست.

موتورسواری در نقش جهان

به گزارش همشهری آنلاین، اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است و از حدود ۲۹۰ مورد صنایع‌دستی کشور، بیش از ۱۹۰ مورد آن در این جهان‌شهر است.

در بیشتر کشورهای جهان، از اصفهان علاوه‌بر ایران، به‌عنوان یک شهر فرهنگی یاد و بیشتر با وجود مکان‌های تاریخی همچون میدان امام (ره)، پل خواجو و سی‌وسه پل شناخته می‌شود که بناهایی ماندگار از دوره‌های سلجوقیان و صفویه است.

ورودی‌های میدان امام (ره) از شرق به خیابان حافظ و از غرب به خیابان سپاه محدود می‌شود که در سال‌های اخیر ورود خودروها به آن ممنوع شد، اما به‌رغم نصب موانع ترافیکی، همچنان موتورسیکلت‌سواران به محدوده این میدان تاریخی وارد می‌شوند.

در این بین برخی از شهروندان اعلام کردند که عبور موتورسیکلت از میدان تاریخی امام (ره)، علاوه بر ایجاد مشکلاتی برای شهروندان، چهره این میدان زیبا و تاریخی را زشت کرده است و برای آنها قابل پذیرش نیست که مسئولان میراث فرهنگی و شهرداری، هنوز تصمیمی درباره حذف این وسایل نقلیه از بزرگ‌ترین میدان‌های تاریخی جهان نگرفته‌اند.

مسئولان چه می‌گویند؟

جولان موتورسواران در قلب تاریخی نصف جهان | مسئولان چه می ‌گویند؟

 مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان در این باره گفت: در سال‌های گذشته برای جلوگیری از ورود موتورسیکلت‌سواران به محوطه میدان امام (ره) موانع فیزیکی ایجاد شده بود که به مرور زمان از بین رفته بود، بنابراین اخیراً نسبت به اصلاح و مرمت آنها اقدام کردیم و در حال حاضر آماده نصب است.

محمدباقر کلاهدوزان افزود: جلسه‌ای به دستور شهردار اصفهان برای بررسی مباحث بازار از جمله ایمنی، سدمعبر همچنین ورود موتورسیکلت‌سواران به محوطه آن با حضور فرماندار اصفهان برگزار و مقرر شد کارگروهی برای بازار تشکیل شود؛ در این راستا نظر اصناف را جویا می‌شویم تا نسبت به زمان ورود موتورسیکلت‌ها برای انتقال اجناس بازاریان به محوطه بازار تصمیم‌گیری شود.

فرهنگسازی برای همراهی مردم

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان ادامه داد: در این راستا هماهنگی لازم انجام و صورتجلسه‌ای تنظیم می‌شود تا تمام موارد در کارگروه بازار مورد توجه قرار گیرد، البته پلیس راهور نیز باید به کمک شهرداری آید، زیرا رفع مشکلات ترافیکی با همراهی شهرداری و پلیس امکان‌پذیر است.

او با تاکید بر اینکه رفع بسیاری از مشکلات شهری نیاز به فرهنگ‌سازی و همراهی مردم دارد، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های شهرداری منطقه سه شهرداری، پسماندهای کسبه بازار است که پیرامون محل کسب خود قرار می‌دهند، البته انجمن اسلامی بازار نیز به این موضوع ورود کرده است تا فرهنگ‌سازی لازم انجام و اتحادیه‌ها توجیه شوند.

منبع: ایمنا

کد خبر 702578

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha