عضو شورای شهرشیراز در رابطه با درگیری دو زن با دختر و همسر شهید و بسته شدن پاساژ مصطفوی شیراز گفت : کسی پلمپ یا تهدید نکرده است بلکه کسبه خودشان در جهت اعتراض و همراهی کردن با این حادثه تلخ، تصمیم به تعطیلی گرفتند.

پاساژ مصطفوی شیراز

به گزارش همشهری آنلاین، عصر یکشنبه ششم شهریورماه جاری دو زن بدحجاب در پاساژ مصطفوی شیراز به دختر و همسر شهید منصور خادم صادق به دلیل انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر هتاکی و این خانواده شهید را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

 در پی این ماجرا شورای تامین شهرستان شیراز دوشنبه هفتم شهریور تشکیل جلسه داد و پاساژ مصطفوی شیراز به دلیل عدم رعایت اصول امنیتی و نصب دوربین مداربسته و همچنین عدم رعایت اصول اسلامی از سوی عده‌ای تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

همچنین بنابر گفته فرماندار شیراز، روز گذشته « دو زن هتاک و ضارب خانواده شهید منصور خادم صادق در شهرک گلستان شیراز دستگیر شدند.»

اگرچه گفته شده است که تعطیلی این پاساژ، به دستور شورای تأمین شیراز بوده است اما محمدرضا هاجری عضو شورای شهر شیراز  گفت : کسی پلمپ یا تهدید نکرده است بلکه کسبه خودشان در جهت اعتراض و همراهی کردن با این حادثه تلخ، تصمیم به تعطیلی گرفتند و می‌گفتند که چرا در اینجا باید همسر و دختر شهید را مورد ضرب و شتم قرار دهند، آن هم به علت دفاع از امر به معروف و نهی از منکر. در حالی که حتی پای گشت ارشاد هم در میان نبوده است. وقتی به تذکر لسانی هم اینگونه واکنش شدید نشان می‌دهند، مردم هم اعتراض می‌کنند.

او ضمن تاکید بر اینکه این عکس‌العمل خود مردم بوده و دستگاه حاکمیتی دستوری نداده است، درباره جزئیات این اتفاق گفت: همسر و دختر شهید برای خرید به این پاساژ رفته بودند و با احترام به دو نفر که شئونات اسلامی رعایت نکرده بودند، می‌گویند که روسریتان افتاده است، حتی نگفته‌اند که روسری را سرتان کنید. به آن خانم‌ها هم بر می‌خورد و به صورت دختر شهید سیلی می‌زنند.

رضا محمدیان دیگر عضو شورای شهر شیراز هم ضمن تاکید بر اینکه تعطیلی پاساژ به درخواست خود کسبه بوده است، درباره جزئیات این اتفاق عنوان کرد: در همین حد که در رسانه‌ها منتشر شده است، مطع هستم. بالاخره حرمت‌شکنی و حریم‌شکنی نباید اتفاق بیافتد. جامعه باید به یک سری اصول‌ پایبند باشد. اگر کسی بخواهد از این اصول گذر کند، باید با او برخورد شود. ضمن اینکه قانون برای جامعه باید محترم باشد. در کشور هم بالاخره یک سری قوانینی پابرجاست که اگر قرار باشد هر روز، یک نفر به یک بهانه‌ای از قانون عبور و حرمت‌شکنی کند، عملا هیچکسی امنیت ندارد.

منبع: انتخاب

کد خبر 702217

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    14 6
    متاسفانه جای دختران وزنان کشور شده زندان باید تاسف خورد ... این وضع ادامه پیداد کند باید زندانها را توسعه داد وخیلی از زنان ودختران کشور را روانه زندان کرد که این کارها مشکلات خاص خود را پیدا خواهد کرد و منجر به فاجعه در کشور خواهد شد آقایان آیا از عواقب اینکار ها خبر دارند که باعث دشمنی بین مردم و ناامنی خواهد شد لطفا کمی تامل
  • زهرا IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    4 6
    حالا كي گفته ضاربان رو زندانی کردن که انقدر گر میگیری! اونقدر امثال ضاربها پر رو شدن که، کسی نمی تونه چیزی بگه یا کاری کنه، تا چه رسد به زندانی کردن! حالا الان اگه کسی بخاطر سگ بازی، یه نفر به سگش بگه تو... چه جنجالی می کنن اونوقت این پر رو ها میان، چادری ها رو میزنن!
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      0 1
      خود مامورین میگن شناسایی شدن. بعد توقع دارید آزادشون بزارن؟
  • کرمی IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    7 5
    چرازندان مگه دولت نون اضافه داره که بده به این حیف نونها کسی که کتک کاری کرده بایدعوضش کتک بخوره ۲۰ ضربه شلاقش بزنن و بفرستن بره همون ... که ازش اومده
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    2 3
    فرماندار شیراز اعلام کرده پاساژ رو پلمب کردن. نماینده میگه خود کاسب ها با اجاره ماهانه هر مغازه 20 الی 30 میلیون پاساژ رو بستن!