نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جمع شورایاران و معتمدان منطقه۱۷ گفت: «با ساخت باغ‌راه حضرت فاطمه(س) شاهد دومینوی سازندگی در این منطقه خواهیم بود.»

سروری

به گزارش همشهری آنلاین، «پرویز سروری» ادامه داد: «یکی از بزرگ‌ترین باغ‌راه‌های دنیا در مناطق۱۷ و ۱۸ در حال ساخت است که اگر شکل بگیرد، ارزش افزوده منطقه بالاتر خواهد رفت.»

وی با اشاره به همراهی بیش از پیش دولت و شهرداری در دوره فعلی گفت: «یکی از توفیقات این دوره شورای شهر، همین است. در بحث باغ‌راه و حریم خط‌آهن نیز مشکلاتی وجود دارد که آنها را در شورای عالی استان‌ها از طریق دولت پیگیری خواهیم کرد.»

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه در این دوره یکی از اقداماتی که در کمیته ماده۵ انجام شده، درخصوص بافت فرسوده بوده، افزود: «یکی از آرزوهای ما برای برون رفت از این وضعیت خطرناک، احیای بافت فرسوده است. در این خصوص بررسی‌های دقیقی انجام شده و یک طبقه اضافی در این کمیته برای نوسازی بافت فرسوده درنظر گرفته‌ایم. همچنین درصورت تجمیع املاک، ۲طبقه اضافه می‌شود که به‌صرفه است.»

سروری با اشاره به ساخت ۱۸۰هزار واحد مسکونی گفت: «سهم مناطق جنوبی از این طرح بیشتر است؛ چرا که هدف ما احیای بافت فرسوده است. با روحیه جهادی دکتر زاکانی، کار تمام شده و این موضوع طی ۲هفته آینده ابلاغ می‌شود. با این اقدام، شاهد یک تحرک سازندگی و خانه‌سازی در مناطق جنوبی خواهیم بود که اقدامی بزرگ است. در همین فرایند، محور قزوین با این تغییر کاربری که داده شده، یکی از زیباترین خیابان‌ها شده و از فرسودگی خارج می‌شود.»

وی درباره فعالیت‌های انجام شده در این طرح گفت: «اولین اقدامی که انجام دادیم؛ تغییر کامل سیستم بودجه‌ریزی بود. براین اساس اولویت‌های خود را به مناطق محروم مثل منطقه۱۷ و مناطق محروم دیگر معطوف کردیم. حق مناطق جنوبی است که محله‌های آنها یک تکانی خورده شود و فقط به پروژه‌های بزرگ نگاه نکردیم و در ۶ماه دوم سال، یک تحول اساسی در مناطق جنوبی شاهد خواهید بود.»

سروری ادامه داد: «نگاه ما این است که فاصله طبقاتی شمال و جنوب تهران کاهش پیدا کند؛ برنامه‌های سازندگی ما باید پیوست عدالت داشته باشد تا سطح رفاه در مناطق جنوبی نسبت به شمال شهر افزایش مثبت داشته باشد، یعنی تمام تصمیم‌ها باید به طریقی اتخاد شود که سطح رفاه در مناطق جنوبی نسبت به شمالی افزایش داشته باشد و باید منابع بیشتری به پروژه‌های جنوبی تخصیص یابد.»

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه پروژهای یادگار امام(ره)، شوشتری و بروجردی کلید خورده‌اند، افزود: «این پروژه‌های بزرگ در مناطق جنوبی قرار دارند و می‌تواند باعث افزایش سازندگی شود.» 

وی گفت: «وقتی شهردار منطقه می‌گوید در ۴ماه گذشته ۲برابر ۷سال گذشته آسفالت در معابر منطقه توزیع کرده‌ایم، نگاه مثبت شهرداری تهران و شورای شهر به مناطق جنوبی را نشان می‌دهد؛ چرا که مشکل قیر وجود دارد و در این شرایط سخت، در سهمیه آسفالت مشکل وجود دارد، اما  پیگیری‌های جدی شهردار منطقه باعث شده تا این مقدار سهم از آسفالت را به منطقه بیاورد.»

سروری خطاب به شورایاران گفت: «ما دست از شورایاری‌ها برنخواهیم داشت؛ چرا که این کار یک غفلت بزرگ و خسارت بزرگ است و این مجموعه‌ای که طی ۲۰سال شکل گرفته و در محله‌ها ریشه دوانده، حتماً باید مورد حمایت جدی قرار گیرد. بسیاری از مدیران محلات توانمند هستند و باید از توانمندی‌های آنها استفاده کرد و ما حتماً مدافع دوستان کارآمد هستیم.»

کد خبر 702139

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha