شرکت کانن قصد دارد تونرهای چاپگر به درد نخور را بازیافت و از آنها برای تولید افزودنی‌های آسفالت استفاده کند.

تونرهای بازیافتی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از نیو اطلس، در پروژه گلوله تونر بازیافتی (Toner Pellet project) این شرکت، تونر کارتریج‌ها دریافت شده در مرکز ابتدا بر اساس نوع مواد مرتب و سپس به طور خودکار جدا می‌شوند. اجزای پلاستیکی جامد کارتریج‌ها که طبیعا ذوب می‌شوند تا به گلوله‌های جدید تبدیل شوند و در نهایت از آنها در تولید کارتریج‌های جدید استفاده خواهد شد. قطعات فلزی دیگر هم برای بازیافت به شرکای تجاری ارسال می‌شوند. تونرهای بازیافتی هم برای استفاده مجدد گلوله‌ای می‌شوند و گلوله‌های تونر بازیافتی (RTP) نام می‌گیرند.

در حال حاضر، مشتری این محصولات بازیافتی کانن شرکت ساختمانی بیسیک، شریک پروژه مستقر در ویرجینیا، است که از این محصولات هم به عنوان رنگ و هم به عنوان عامل اتصال دهنده آسفالت مورد نیازش استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید:

با توجه به اینکه که تونر عمدتاً از پلاستیک ریز آسیاب شده، پودر کربن و سیلیس تشکیل شده، استفاده از آن در شکل گلوله‌ای منطقی است. پس از چندین سال آزمایش‌های ایمنی و زیست محیطی، سرانجام وزارت حمل و نقل ویرجینیا اجازه استفاده از این گلوله‌های تونری را در آسفالت‌های مخصوص ساخت و ساز اصلی داده است. از این محصولات در پروژه هایی مانند احداث جاده‌های محلی بهره‌برداری می‌شود.

این برای اولین بار نیست که از تونر بازیافتی در آسفالت‌ها استفاده می‌شود،در اصل اولین بار در سال ۲۰۱۳  یک بایندر آسفالت حاوی تونر به نام TonerPave در شهر ملبورن استرالیا به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته بود.

کد خبر 701800

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha