همشهری آنلاین: رئیس سازمان بازرسی کشور از این که بحث دوشغله بودن در کشور با وجود منع قانونی موجود، تقریبا وسعت پیدا کرده است، انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره پیگیری دوشغله بودن مدیران ورزشی و تکلیف انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: از مجلس خواسته‌ایم تا در مورد بحث دوشغله بودن تدبیری بیندیشد و در جاهایی که قابل تأمل است، آنها را بررسی کند که اگر در جایی دوشغله بودن مانعی به وجود می‌آورد آن را مورد بررسی دقیق قرار دهد.

پورمحمدی اظهار کرد: بحث دوشغله بودن را در ابتدای کار خود در سازمان بازرسی کشور در اولویت قرار داده‌ام. آقای علی‌آبادی به عنوان یکی از آن افراد هستند اما افراد دیگری هم وجود دارند که از آنها نام نمی‌برم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد که این بحث بسیار جدی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا شما در زمانی که در وزارت کشور بودید، این بحث دوشغله بودن را پیگیری نمی‌کردید؟ گفت: در آن زمان از قانون آن اطلاعی نداشتم.

پورمحمدی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره چندشغله بودن دکتر الهام گفت: آقای الهام، سخنگوی دولت هستند و این شغل محسوب نمی‌شود و همچنین رئیس ستاد بودن نیز شغل محسوب نخواهد شد زیرا دستگاه اجرایی زیر نظر آنها نیست.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره توضیح بیشتر گفته‌ پیشین خود مبنی بر اینکه برخی مدیریت‌ها باعث حیف و میل اموال می‌شود، گفت: این حیف و میل یک بحث جدی است. آن‌چه که از تدبیر مدیران خوب برمی‌آید، استفاده از منابع به صورت درست است. اگر این منابع به خوبی استفاده شوند در واقع حیف نخواهند شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: برخی برداشتشان از این حیف و میل بیشتر، میل آن است و فکر می‌کنند که مدیران از این منابع در منزل خود استفاده می‌کنند اما باید گفت وقتی منابع به خوبی استفاده نشود در واقع حیف و میل شده است؛ مثلا اگر یک ساختمانی که باید عمر بیش از 50 سال داشته باشد به خوبی ساخته نشود در واقع منابعی که برای آن استفاده شده به خوبی مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.

پورمحمدی اظهار کرد: همه این موارد به خاطر تدبیر و برنامه‌ریزی مدیران است و متاسفانه ما حیف‌های فراوانی در این زمینه داریم. همین حیف‌ها به کشور آسیب می‌رساند.

وی از جمله حیف و میل‌های انجام شده را عدم بهره‌وری از منابع به صورت صحیح و هم‌چنین عدم بهره‌ی کافی از مدیریت انسانی برشمرد و گفت: مثلا از یک چاه نفت که باید 50 سال به خوبی بهره‌برداری شود، این کار صورت نمی‌گیرد و در واقع این منابع حیف و میل می‌شوند.

کد خبر 70177

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز