شنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۷ - ۰۵:۲۲
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: نیم فصل اول رقابت‌های لیگ‌برتر روز پنجشنبه با برگزاری هفت دیدار خاتمه یافت و ذوب‌آهن توانست با 33 امتیاز عنوان قهرمانی نیم‌فصل را به‌دست آورد.

در بازی‌های پنجشنبه، ذوب‌آهن با تساوی 2 بر 2 مقابل فولاد متوقف شد، پیکان و مس به تساوی یک بر یک رسیدند، سپاهان با یک گل از مقاومت شکست خورد، برق شیراز با یک گل به استقلال‌اهواز باخت، صباباتری با 2 گل سایپا را پشت سرگذاشت، داماش پس از هفته‌ها موفق به شکست پاس همدان شد و در یک بازی حساس پرسپولیس از راه‌آهن 3 امتیاز  گرفت تا روند موفقیت‌های افشین پیروانی ادامه داشته باشد.

پرسپولیس در شرایطی مقابل راه‌آهن پیروز شد که در اکثر لحظات بازی، تیم برتر میدان بود. در این مسابقه ابراهیم توره و سپهر حیدری گل‌های سرخپوشان را به ثمر رساندند و تک‌گل راه‌آهن توسط داود حقی از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. پرسپولیس با این برد به رده چهارم صعود کرد درحالی‌که با صدر جدول 4 امتیاز فاصله دارد.

پیروانی: فینالیست آسیا می‌شویم

سرمربی پرسپولیس پس از شکست‌دادن راه‌آهن گفت: «به هواداران‌ قول می‌دهم که با ارائه یک فوتبال زیبا و قدرتمندانه علاوه بر کسب دو جام قهرمانی فوتبال ایران، به فینال لیگ قهرمانان آسیا نیز راه پیدا کنیم. به تمام تیم‌هایی که می‌خواهند به  آزادی بیایند و مقابل پرسپولیس بازی کنند می‌گویم روز سختی خواهند داشت و ما با پتانسیل و بازیکنانی که در اختیار داریم حریف دست و پا بسته‌ای نخواهیم بود، همه آنها را شکست خواهیم داد و برای حضور قدرتمندانه در این مسابقات برنامه‌ریزی بلند‌مدتی داریم. فکر می‌کنم پرسپولیس به اندازه کافی بازیکن دارد و با همین نفرات هم می‌تواند در سه جام پیش رو موفق شود.»

افشین پیروانی افزود: «از عملکرد تمامی بازیکنان راضی هستم و این موفقیت ارزشمند و کسب 3 امتیاز از تیم پر‌قدرت راه‌آهن را به آنها تبریک می‌گویم.ما در این مسابقه راه‌های مختلفی را برای رسیدن به دروازه حریف از جمله ارسال سانتر از جناحین، فوتبال ترکیبی و شوت از راه دور امتحان کردیم و سرانجام موقعیت‌های زیادی روی دروازه راه‌آهن ایجاد شد که ثمره آن، 2 گل زیبا برای پرسپولیس بود.» 

 وی درباره بازی نکردن پژمان نوری و حضور 20 دقیقه‌ای نیکبخت ‌در ترکیب پرسپولیس گفت: «ما مهره‌های قدرتمند و حرفه‌ای زیادی داریم اما قانون به ما می‌گوید که باید  11 بازیکن در ترکیب قرار گیرند، مطمئن باشید کسانی که بازی نکردند به دلیل عدم شایستگی‌شان نبوده و من هیچ مشکلی با آنها ندارم. نوری و نیکبخت دو بازیکن بزرگ و ملی‌پوش ما هستند که تشخیص دادیم نوری بازی نکند و نیکبخت نیز در آن دقیقه از بازی به میدان برود.» 

پیروانی درباره اضافه‌شدن یک مربی به کادر فنی پرسپولیس نیز گفت: «تمام گزینه‌هایی که این روزها در مطبوعات ورزشی در این خصوص مطرح می‌شوند احتمال حضور در پرسپولیس را دارند اما با توجه به فشردگی مسابقات فکر نمی‌کنم هر مربی که به جمع ما اضافه شود بتواند کمک شایانی به لحاظ فنی برای ما محسوب شود. ما دقت‌نظر خاصی روی این مربی داریم و سعی می‌کنیم از افراد بااخلاق، با‌سواد و مورد‌قبول تیم و هواداران باشد. فکر می‌کنم به احتمال زیاد او پیش از بازی پرسپولیس مقابل سایپا معرفی شود.»

 یاوری:پیروزی  ما ظلم به پرسپولیس بود

محمود یاوری پس از شکست 2 بر یک تیمش مقابل پرسپولیس گفت: «بازی خوبی بود و همان طور که پیش‌بینی می‌کردم هر دو تیم یک فوتبال تاکتیکی را بازی کردند، بالاخره یک تیم باید پیروز میدان می‌شد که آن هم پرسپولیس بود، امیدوارم بازیکنان ما در تمرینات پیش‌رو عملکرد بهتری داشته باشند تا ما بتوانیم شکست در این بازی را در دو بازی آینده پیش از سفر به امارات در نیم فصل جبران کنیم.» وی افزود: «پرسپولیس بازی زیبایی به نمایش گذاشت.

پرسپولیس، پرسپولیس است، شیر، شیر است ولو اینکه پیر باشد، آنها فشار زیادی روی دروازه ما آوردند و در مقابل بازیکنان ما به خاطر فشردگی مسابقات لیگ ساق‌های خسته‌ای داشتند و در نهایت فوتبال را به این تیم بزرگ واگذار کردند. سعی کردم با تعویض نیروی مضاعفی به تیم ببخشم که خوشبختانه این تعویض‌ها نتیجه‌بخش بود اما به هر حال اگر ما می‌بردیم این ظلم به پرسپولیس بود چرا که آنها بهتر از ما بازی کردند و قدرتمند‌تر بودند.»

کد خبر 70117

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز