آب که نشانه مهمی از وجود حیات بیگانه محسوب می‌شود، اکنون در سیاره فراخورشیدی یافت شده است؛ سیاره‌ای با اقیانوس‌هایی عمیق‌تر از اقیانوس‌های روی زمین.

TOI-1452 b

به گزارش همشهری آنلاین، جستجوی حیات بیگانه موضوع مورد علاقه دانشمندان و مردم عادی است. برای مدت طولانی، ما در تلاش برای یافتن پاسخ به این سوال بودیم که آیا زندگی در جای دیگری وجود دارد؟

حالا و با کشف سیاراتی این چنینی شاید بتوانیم به جواب‌هایی برسیم. این سیاره که با عنوان TOI-1452 b نامیده شده، ۱۰۰ سال نوری از زمین فاصله دارد. این سیاره ۷۰ درصد بزرگ‌تر از زمین است.

واقعیت جالب در مورد TOI-1452 b این است که برخلاف زمین، به دور ۲ ستاره می‌چرخد!

طبق گزارش‌ها، این سیاره در «منطقه طلایی» در منظومه ستاره‌ای که در آن حضور دارد، قرار گرفته است.

این سیاره توسط تیمی به سرپرستی دکتر چارلز کادیو، محقق دانشگاه مونترال، کشف شد. ضمن اینکه  باید به این نکته اشاره کرد که این یافته‌ها در مجله Astronomical گزارش شده است.

محققان این سیاره فراخورشیدی را با استفاده از تلسکوپ فضایی TESS ناسا پیدا کردند که کل آسمان را در جستجوی سیاراتی مشابه زمین مورد بررسی قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

سیگنال به‌دست آمده از TESS هر ۱۱ روز کاهش جزئی در روشنایی را نشان داد. بر این اساس، ستاره‌شناسان پیش بینی کردند که این سیاره ۷۰ درصد بزرگ‌تر از زمین است.

کد خبر 701052

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    1 3
    چرخش به دور دوستاره نشان از قدرت پروردگار نفی تکامل موجودات پایداری منظومه ها شاید پرسیده شود چه ربطی به تکامل دارد ولی دارد. دارد. دارد!
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    1 0
    شاید هنوز به نقطه ی تکامل نرسیدیم،!!!نهایت علم خداوندی چی می‌تونه باشه!!!؟؟،سیر در بی‌کرانه های آسمانها توسط انسان،خیلی جالب میشه اینقدر طولانی بشه عمر انسانها که بتونند کشف کنند و سیر در زمان داشته باشند
  • alireza IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 1
    سلام این همه خرج کردن بیاید زمین نجات بدهید بیاید فکری به حال این زمین کنیم