مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۲
۰ نفر

گروه شهری: کمیته مطالعات راهبردی، همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، مرکز مطالعات شهری تهران از آغاز به کار دبیرخانه برند شهر تهران همزمان با برگزاری دومین جشنواره انتخاب برترین‌های پژوهش و نوآوری در حوزه مدیریت شهری خبر داد.

به گزارش همشهری، گشتاسب مظفری در ارتباط با تشکیل دبیرخانه دائمی برند شهر تهران گفت: با توجه به اینکه تهران هنوز برند خاصی ندارد، کمیته همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای با دعوت از برخی نخبگان و صاحب‌نظران در رشته‌هایی چون مدیریت شهری، جامعه‌شناسی، معماری، تاریخ و اقتصاد، اعضای دبیرخانه را معرفی و با ارائه یک فراخوان عمومی به جذب نظرات و پژوهش‌های نخبگان برنامه‌ریزی کشوری پرداخت.

وی در تعریف برند شهری افزود: هر یک از شهرهای مهم جهان به فراخور ظرفیت، امکانات و فعالیت‌های خود از نوعی شهرت و آوازه نیز برخوردارند که آنها را از دیگر شهرها متمایز و ممتاز می‌سازد.

مظفری ادامه داد: این شهرت و آوازه که از آن به برند شهری (city brand) نیز تعبیر می‌شود، آمیزه‌ای از هویت تاریخی، ویژگی‌های اجتماعی، نهادهای تمدنی، فعالیت‌های تجاری، امکانات رفاهی و تفریحی و مناسبات سیاسی و بین‌المللی هر شهر است که برآیند آن معمولا به‌طور فشرده در قالب یک کلمه یا یک عبارت کوتاه خلاصه می‌شود.

وی تصریح کرد: شهرهایی که توانسته‌اند آوازه و برند ویژه‌ای در عرصه ارتباطات جهانی کسب کنند با سرعت و سهولت بیشتری نزد افکار‌عمومی جهان شناخته می‌شوند و می‌توانند در شبکه گسترده جهانی تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند و سهم زیادی از گردشگری، کسب و کار، سرمایه‌گذاری، احترام و توجه دنیا را به‌خود معطوف دارند.

کد خبر 70018

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز