اولین نمایشگاه کتاب، پایان‌نامه و نشریات تاریخ معاصر علوم پزشکی ایران به مناسبت هفته پزشک و روز پزشک و داروساز در کتابخانه موزه ملی تاریخ علوم پزشکی برگزار می شود.

تاریخ معاصر پزشکی

به گزارش همشهری آنلاین دکتر حمیدرضا نمازی ، رئیس موزه ملی تاریخ علوم پزشکی، با اعلام این خبر اشاره کرد که نمونه هایی از نشریات، پایان‌نامه‌ها و ترجمه و تالیف اساتید متقدم پزشکی ایران، در این نمایشگاه عرضه شده است.

برگزاری نخستین نمایشگاه کتاب، پایان‌نامه و نشریات تاریخ معاصر علوم پزشکی ایران

نمازی افزود از آنجا که یکی از شروط ارتقای اساتید در دهه ۲۰ تا دهه ۵۰ تالیف کتاب درسی بوده است، نمونه های جذابی از تلاش‌های نخستین در حوزه‌های طب داخلی، جراحی، زنان، بهداشت، گوش و حلق و بینی، روانپزشکی، نورولوژی، فیزیولوژی، کالبدشناسی، دندانپزشکی، داروسازی و…در این نمایشگاه برای علاقمندان تاریخ معاصر عرضه شده است.

هم چنین مجموعه ای از نشریات پزشکی ایران از دوران قاجار و به ویژه بازه زمانی ۶۰ تا ۹۰ سال پیش در این نمایشگاه به چشم می‌خورد.

 همچنین توجه به پایان‌نامه‌های سال‌های دور دانشجویان علوم پزشکی برای علاقمندان به سیر پژوهش در ایران الهام‌بخش خواهد بود.

نمایشگاه از روز پزشک (اول شهریور) به مدت ۱۵ روز در کتابخانه موزه ملی تاریخ علوم پزشکی ایران برقرار خواهد بود. علاقمندان می توانند در ساعات اداری و از شنبه تا چهارشنبه به این موزه واقع در خیابان کارگر شمالی، خیابان شانزدهم (فرشی مقدم) ورودی در شماره (۲) پردیس شمالی دانشگاه تهران مراجعه کنند.

کد خبر 699801

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha