ویرجینیا پتن، آخرین بازیگر بزرگسال بازمانده فیلم محبوب «چه زندگی شگفت‌انگیزی» محصول سال ۱۹۴۷ درگذشت.

چه زندگی شگفت‌انگیزی

به گزارش همشهری آنلاین، ویرجینیا پتن ماس آخرین بازیگر بازمانده فیلم «چه زندگی شگفت‌انگیزی» (It's a Wonderful Life) به کارگردانی فرانک کاپرا در ۹۷ سالگی درگذشت.

ماس در «چه زندگی شگفت‌انگیزی» نقش روث دیکین بیلی همسر هری بیلی با بازی تاد کارنز و برادر زن جرج بیلی با بازی جیمز استوارت را بازی کرده بود. او آخرین بازیگر بزرگسال بازمانده از آن فیلم بود. 

ویرجینیا پتن ماس در چهار فیلم دیگر از جمله وسترن عقاب سیاه» (Black Eagle) در سال ۱۹۴۸ نقش‌آفرینی کرد و سپس بازنشسته شد. آخرین فیلم او کمدی «خوش‌شانس» (The Lucky Stiff) در سال ۱۹۴۹ با بازی «دروتی لامور»، «برایان دانلوی» و «کلر ترور» بود.

به گزارش ددلاین (deadline) ماس که در سال ۱۹۴۹ ازدواج کرد و در آن آربر میشیگان ساکن شد، در سال ۲۰۱۲ از علت بازنشستگی خود گفته بود: «نمی‌توانستم خودم را تا آخر عمر در این کار ببینم. می‌خواستم دقیقا آنچه هستم باشم. آن آربر، میشیگان، یک همسر عالی، فرزندان عالی، و مفید بودن برای جامعه. برای جامعه سخت کار می‌کنم.»

فیلم «چه زندگی شگفت‌انگیزی» محصول ۱۹۴۷، اقتباسی است از کتاب «The Greatest Gift» و داستان مردی به نام جرج بیلی را روایت می‌کند که از زندگی ناامید شده و آرزو می‌کند کاش هرگز به دنیا نمی‌آمد. در پاسخ این آرزو، زمانی که جرج بیلی تصمیم می‌گیرد به زندگی خود پایان دهد، فرشته‌ای در عوض مردن، دنیای بدون او را نشانش می‌دهد؛ جهانی که در نتیجه نبودن او نسخه بدتری از دنیایی است که او می‌شناسد. 

این فیلم کاپرا برای زمانی که اندوه و ناامیدی به آدمی فشار می‌آورد، انتخاب خوبی برای تماشاست. همه ما به اندازه جرج بیلی حق بودن و زندگی کردن داریم. تماشای این فیلم به بهانه درگذشت ویرجینیا پتن ماس، خالی از لطف نخواهد بود. 

کد خبر 699762

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمّد اعمّی IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    0 0
    ایشون آخرین بازمانده ٔ این فیلم نبودن.