یک مالک خودروی تسلا کاری کرده است که دیگر هرگز کلیدهای خود را گم نمی‌کند.

تسلا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از دیلی‌میل، براندون دالالی یک تراشه بدون تماس کوچک در زیر پوست دست راستش کاشته تا بتواند قفل وسیله نقلیه خود را بدون اتکا به گوشی هوشمندش باز کند؛ گوشی که قابلیت بلوتوث آن همیشه قابل اعتماد نیست.

این کار یک هفته و نیم پیش توسط یک سوراخ‌کننده حرفه‌ای پوست انجام شد. کل فرآیند، تراشه و فرایند، تنها به ۴۰۰ دلار رسید.

دالالی ویدئویی را در توییتر منتشر کرد که نشان می‌دهد در حال کاشت یک تراشه کوچک VivoKey Apex است. این تراشه از همان فناوری معروف به پروتکل ارتباط میدان نزدیک استفاده می‌کند که باعث می‌شود Apple Pay و ورود بدون کلید در هتل‌ها شکل بگیرد.

او توضیح داد: «شرکتی که این را گردآوری کرده است به معنای واقعی کلمه فروشگاه اپلیکیشن خود را دارد که می‌توانید به‌صورت بی‌سیم اپلیکیشن‌ها را با این تراشه‌ها در بدن خود نصب کنید. یکی از برنامه‌ها کارت کلید تسلا بود. بنابراین این اولین برنامه‌ای بود که روی آن نصب کردم زیرا یک تسلا دارم و اکنون وقتی کلید بلوتوثم خراب می‌شود یا کارت کلیدم را ندارم از آن به عنوان کلید استفاده می‌کنم.»

این دومین تراشه‌ای است که دالالی کار گذاشته است. اولین مورد کلید خانه‌اش است که در عین حال اطلاعات تماس، اطلاعات پزشکی و موارد دیگر از این قبیل را نیز ذخیره می‌کند. این تراشه می‌تواند توسط هر تلفن همراهی اسکن شود و بدین ترتیب اطلاعات را نشان دهد. فیلم زیر فرایند کار گذاشتن این تراشه را نشان می‌دهد.

کد خبر 699722

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha