شرکت «هایلند سیستمز» به خط تولید ترسناک و هیچان انگیز خود یک محصول شگفت‌انگیز دیگر افزوده است. این محصول جدید که در سبکی کاملا متفاوت در حال ساخت است، هیولایی سریع و زره‌پوش به نام «کرونوس» است که با سرعتی معادل ۵۰ کیلومتر در ساعت، ژرفای دریاها و اقیانوس‌ها را خواهد پیمود.

زیر دریایی کرونوس

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از نیواطلس، بدنه و شکل ظاهری «کرونوس» از نوعی سفره ماهی غول پیکر به نام «مانتا ری» الهام گرفته است. این هیولای هیبرید دو منظوره دارای نیروی محرکه‌ای معادل ۲۱ هزار اسب بخار است. این زیر دریایی که برای انجام ترکیبی از عملیات تجاری و نظامی ساخته شده، در توضیحات خود به این مساله نیز اشاره می‌کند که به احتمال زیاد در عملیات امداد نجات هم می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. اما با توجه به تصاویر طراحی شده از نمای خارجی آن، به نظر می‌رسد این زیر دریایی از درون به طور کامل فاقد پنجره باشد که همین عامل باعث می‌شود که هیچ نوع جذابیتی برای به‌کارگیری آن در زمینه‌های گردشگری یا استفاده از آن به عنوان یک وسیله مسافرتی لوکس وجود نداشته باشد.
کرونوس با ۹ متر طول چیزی در حدود ۱۰ هزار کیلوگرم وزن خواهد داشت. بال‌های این زیر دریایی رو به بالا خم می‌شوند و فضای کافی برای قرار گرفتن آن را روی یک تریلر ایجاد می‌کند. زمانی که «کرونوس» به آب انداحته شود. قادر خواهد بود ۱۰ مسافر را به همراه یک راننده (در مجموع ۱۱ نفر) حمل کند.

این زیر دریایی قادر است در عمق ۱۰۰ متری زیر سطح دریا نیز عملیات انجام دهد. حداکثر عمقی که این زیر دریایی می‌تواند در آب فرو رود ۲۵۰ متر است. هوای ذخیره شده در آن نیز برای ۳۶ ساعت کافی خواهد بود. شرکت هایلند اعلام کرده است که «کرونوس» روی آب می‌تواند با حداکثر سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت و در زیر آب با حداکثر سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند. اگر از مایکل فلپس قهرمان و مدال‌آور مشهور رشته شنا در بازی‌های المپیک بپرسید، او به شما خواهد گفت که ۵۰ کلیومتر در ساعت سرعت در زیر آب سرعتی بسیار بالا و حیرت آوری است.
هایلند سیستمز که توسط اوکراینی‌ها بنیانگذاری شده بود و اکنون در امارات متحده عربی و بریتانیا دفتر دارد، شرکتی است که چندان تعریف اقدامات آن روشن نیست و در عرصه‌های مختلف و به ویژه دفاعی به شکلی معماگونه فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این کمپانی خود را یک شرکت نوآورانه و مبتکر در عرصه فناوری‌های جدید و همچنین مدیریت پروژه توصیف کرده است. آنها بیشتر محصولاتی که جنبه دفاعی و چند منظوره دارد، می‌سازند و از این طریق توانسته‌اند، بیشتر متخصصان دفاعی دنیا را زیر چتر گسترده خود گردآورده و با کمک آنها جدیدترین‌ها را در این حوزه تولید کنند.

کد خبر 699489

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha