کنفرانس جهانی روباتیک ۲۰۲۲ پکن از تاریخ ۱۸ اوت کار خود را آغاز کرده و تا ۲۱ اوت (۲۷-۳۰ مرداد) ادامه خواهد داشت.

ربات

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، این کنفرانس سه روزه روباتیک دریچه‌ای به سوی فناوری‌های آینده در زمینه‌های پزشکی، تجاری و سایر محصولات مصرفی است.

بیش از ۵۰۰ محصول از ۱۳۰ شرکت در این کنفرانس به نمایش عمومی درآمده‌اند. یکی از روبات‌های جالب این کنفرانس، روبات انسان نما  اکسروبات (Exrobot) بود. شبیه‌سازی آن هم بر اساس یکی از خود مهندسان سازنده انجام شده است. مهندس این روبات هدف از ساخت آن را این‌چنین می‌گوید: «ما امیدواریم که در آینده، از نظر مراقبت از سالمندان و روابط شخصی، محصولات ما بتواند به انسان کمک کند.»

در اصل با این روبات انسان‌نما می‌توان حال بد یا شادی خود را با آن به اشتراک بگذارید، روبات هم احساسات شما را از طریق پایگاه داده تجزیه و تحلیل کرده و به شما پاسخ‌های احساسی می دهد! این روبات شادی‌ها و غم‌ها را اظهار می‌کند و می‌تواند زبان و چشم‌هایش را متناسب با احساسات حرکت دهد.

بیشتر بخوانید:

بسیاری از پروژه‌ها هم بر ارتباط بین فناوری‌های پوشیدنی که مستقیماً با مغز ارتباط برقرار می‌کنند، متمرکز بودند.

ربات

در گوشه دیگر این کنفرانس، روبات انجام آزمایش‌های PCR بود، هدف طراحی این روبات برای کارآمدتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن آزمایش‌های کووید-۱۹ منظور شده است.

با توجه به سیاست سخت‌گیرانه کووید-صفر چین و ضرورت آزمایش  ساکنان پکن در هر سه روز یک بار، چین قصد دارد که اطاقک‌های آزمایش کووید-۱۹ را که احتمالاً بخشی از آنها با این روبات‌ها کار ‌کنند، در فاصله ۱۵ دقیقه پیاده‌روی از هر نقطه‌ای از شهر، ایجاد کند.

همچنین در این کنفرانس مسابقاتی را که سایت رسمی نمایشگاه به عنوان «بازی‌های المپیک» روباتیک معرفی کرده، برگزار شده است.

کد خبر 699171

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha