گروهی از محققان بین‌المللی توانسته‌اند با همکاری یکدیگر و با استفاده از هوش مصنوعی از طریق چهره‌نگاری راه‌حلی برای افزایش امنیت در شهرهای هوشمند پیدا کنند.

هوش مصنوعی

به گزارش همشهری آنلاین، اعضای تیم کمپانی OneMind که متشکل از متخصصانی در زمینه هوش مصنوعی از سراسر جهان است، از استراتژی جدید خود برای افزایش امنیت در شهرهای هوشمند خبر داده‌اند. این افراد با استفاده از هوش مصنوعی به چهره‌نگاری در شهرها می‌پردازند و از این طریق، تصویری با جزئیات تمام از عملکرد شهر هوشمند در زمان واقعی را برای اپراتورها فراهم می‌آورند. در این فرآیند، قابلیت کشف سنجش بیولوژیکی صحیح و رفتاری در مناطق هوشمند ممکن می‌شود، ضمن این‌که حفظ حریم خصوصی در اولویت اهداف طرح جدید خواهد بود.

از آنجا که پیش‌بینی شده است ارزش بازار جهانی شهر هوشمند تا سال ۲۰۳۰ به طور قابل‌توجهی افزایش پیدا کند، در نتیجه ایجاد محیط‌های شهری امن با قابلیت اتصال و همچنین توسعه فناوری‌هایی برای تقویت عملکرد آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این راستا، اعضای تیم OneMind مدعی شده‌اند که با ارائه اقدامات جدید خواهند توانست وقوع جرایم را در شهرهای هوشمند تا سال ۲۰۳۰ به میزان ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش دهند و از این طریق به افزایش چشمگیر امنیت در این شهرها کمک کنند.

در این رابطه، فناوری اینترنت اشیا هوش نیروهای امنیتی پلیس را افزایش می‌دهد و آن‌ها را قادر خواهد کرد در موقعیت‌های مختلف و هنگام وقوع جرایم، بهترین واکنش را از خود نشان دهند.

اعضای تیم OneMind به تازگی و با استفاده از هوش مصنوعی توانسته‌اند نیروهای پلیس را در برخورد با افرادی که قصد سرقت خودروها را در شهرها دارند، توانمند کنند که در نتیجه آن، نرخ سرقت وسایل نقلیه در شهرهای هدف به طور چشمگیری کاهش یافته است. 

منبع: ایمنا

کد خبر 699011

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha