وزیر ارتباطات گفت: وضعیت اینترنت بهتر خواهد شد و مردم وضعیت چندده و بلکه چندصد برابری نسبت به امروز را تجربه خواهند کرد. همچنان که در شهرهایی که تاکنون راه افتاده این افزایش سرعت انجام شده است. با افزایش سرعت اینترنت ثابت بخشی از بار از روی اینترنت موبایل برداشته می‌شود و سرعت اینترنت موبایل نیز بیشتر خواهد شد.

زارع پور - وزیر ارتباطات

به گزارش همشهری آنلاین، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه نشست هیات دولت درباره وضعیت اینترنت در کشور گفت: دیروز نتیجه جدید منتشر شده و رتبه ما در speedtest دو پله افزایش داشته است و سرعت نیز بهتر شده است. البته در حوزه ارتباطات ثبات وضع ما خوب نیست و این را بارها اعلام کردیم. پروژه زیربنایی را در این زمینه دنبال می‌کنیم که بحث فیبر نوری منازل و کسب و کارهاست که الحمدالله کارش خوب جلو می‌رود و انشالله در هفته دولت نیز شاهد افتتاح پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در چند شهر خواهیم بود.

وی ادامه داد: این روند اگر شتاب بگیرد وضعیت اینترنت بهتر خواهد شد و مردم وضعیت چندده و بلکه چندصد برابری نسبت به امروز را تجربه خواهند کرد. همچنان که در شهرهایی که تاکنون راه افتاده این افزایش سرعت انجام شده است. با افزایش سرعت اینترنت ثابت بخشی از بار از روی اینترنت موبایل برداشته می‌شود و سرعت اینترنت موبایل نیز بیشتر خواهد شد. 

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال همشهری‌ آنلاین درباره ارتباط تحریم ها و اختلالات فعلی اینترنت گفت: طبق گزارشی که امروز دادم ۲ سایتی که ما را دنبال می‌کنند از جمله گیتا یا کورآ ما را تحریم کردند. یعنی از آن طرف تحریم هستیم. البته در حال پیش بینی مکانیزمی هستیم که دسترسی سایت هایی که ما را تحریم کردند را برای مردم باز کنیم. این اتفاق درباره سایت های برنامه نویسی رخ داده است. چند ده هزار سایت هستند که به دلیل تحریم های آمریکا برای کاربران ما تحریم شده که عمده ‌آن ها نیز مورد نیاز برنامه نویس ها و توسعه‌دهندگان است که دسترسی بخشی از این ها را با تدابیری که در شرکت ارتباطات و زیر ساخت داریم فراهم کردیم.

او درباره برنامه های وزارت ارتباطات برای فراهم کردن زیرساخت های لازم افزود: مهم ترین پروژه که داریم که در حوزه ارتباطات ثبات است که پروژه فیبر نوری منازل را دنبال می کنیم و پیشرفت آن را در سایتiranfttx.ir می‌توانید مشاهده کنید. هر ماه آپیدیت می‌شود و مردم می‌توانند ببینند منطقه آن را تحت پوشش قرار گرفته و از طریق کد پستی نیز می‌توانند زمان پوشش فیبر نوری در منطقه خود را ببینند. این پروژه اصلی ماست بارها گفتم که نسخه شفابخش اینترنت در کشور ارتباطات پرسرعت ثابت است. در حوزه ارتباطات موبایل هم برنامه مفصلی پیش بینی کردیم. هم در حوزه افزایش پوشش ۴ جی و نسل های جدید در کشور و هم در حوزه واگذاری فرکانس هایی جدیدی که مورد نیاز اپراتورهاست که بتواتیم افزایش سرعت در ارتباطات سیار را داشته باشیم. دیروز هم طبق نتایج speedtest نشان از افزایش سرعت و ارتقای دو پله‌ای ماست. ما در وزارت ارتباطات هستیم که کیفیت شبکه را افزایش دهیم. حق مردم است که زندگی آن ها به فضای مجازی و اینترنت وابسته است و انشاالله با سرعت و قدرت این موضوع را دنبال می‌کنیم.

زارع پور در پاسخ به این سوال که بالاتر بودن سرعت اینترنت طبق گزارش زائران در عراق نسبت به ایران ایران به چه دلیل است نیز گفت: وضعیت کاملا قابل قیاس است و مراجع جهانی هستند که می‌توانید از طریق آن‌ها سرعت را مقایسه کنید. اما این وضعیت مربوط به دیروز و امروز نیست و زیرساخت‌های کشور در بعضی‌ از حوزه‌ها نزدیک به ۱۰ سال است که نوسازی نشده و بخشی از مشکلاتی که داریم ناشی از آن است. ما پروژه بزرگی پیش‌ بینی کردیم که قبلا هم توضیح دادم که هم در حوزه توسعه زیرساخت های ارتباطی داخل شهرها، بین استانی و در لایه دسترسی که فاصله بین مشترک و اولین نقطه ارتباطی است و برنامه های مفصلی هم در حوزه اینترنت ثابت و همراه پیش‌ بینی کردیم که منجر به افزایش سرعت و کیفیت خواهد شد. این مسیری میان مدت و بلند مدت است که انشاالله با دنبال کردن آن مردم عزیزمان شاهد سرعت های بهتر خواهند بود. این موضوع حق مردم است و به عنوان حق آن ها این مسئله را دنبال می کنیم.

کد خبر 698577
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 14
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    30 4
    چند ده و چند صد برابر سرعت را نخواستیم .همین وضعیت فعلی رو از ما نگیرید جای شکرش باقی ست
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
      22 2
      چرا نخوایم؟! این حق ماست! به خدا خسته شدیم از این ADSL منسوخ شده ی لاکپشتی...
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    29 0
    دقیقاً چند صد برابر؟ حرف هایی که ارزان است
  • علی اصغر IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    10 8
    با سلام خدا قوت امیدوارم با همین جدیت برنامه های ذهن مبارکتان به عمل برسد ان شالله
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    21 3
    به به خدایا شکرت که نمردیم و این روز رو دیدیم. روزی چند وعده وعده می‌خوریم.
  • گوبلز IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    24 1
    دروغ هایی كه از رسانه ها پخش می شوند، باید تا حد امكان بزرگ باشند . در این صورت مردم قسمتی از آن را باور خواهند كرد.
  • DE ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    19 2
    دروغگویی تا کجا
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    17 2
    چند صد برابر ؟!!! این حرف غیر دقیق و غیر کارشتاسی است که جناب اقای وزیر فرموده اند . ایکاش جناب ایشان با دقت بیشتر سخن می گفتند
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    15 1
    نکنه ۲ ساعتی که بعدازظهر خوابیدم انقلاب شده من خبر ندارم
  • Amin IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    11 2
    آره خیلیم خوبه . مخابرات رو تا خرخره توی پول غرق کنین قطع اینترنت هم از آب خوردن راحت تر میشه . ... یعنی جایزه ی اعصاب خوردکن ترین مسئول رو باید به ایشون بدن .
  • حیدر IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    8 1
    خداوکیلی برید همین سایت که زده iranfttx.ir مناطق تحت پوشش رو بزنید خندتون می گیره حتی نکردن مناطق تحت پوشش فعلی رو اعلام کنن بعد می گن برید تاریخ بهتون نشون می ده کی به شما می رسه:) بابا سرویس adsl ما بعد قطعی عجیب چند هفته پیش که ربط دادی به بارون و آتیش گرفتن حوضچه ارتباطی منطقه فلان تهران دقیقا یک ماه سرعت سرویس 16 که موقع درست بودن تا 12 هم نمی رسید الان اومده رو 4 مگابیت با آپلود طنز جهانی سال 2022 سرعت 300 کیلوبیت:)))))))) خدای من آدم می مونه چی بگه به این همه ... فقط خدایی همین عزیز دروغگو رو بیارد ببینم کی با این سرعتو اون قیمت اینم می گم برای اهل فنش SNR ثابت بنده که همیشه روی 20 قفل بوده الان ثابت رو 6 هست که می دونید زیر 10 عملا قابل استفاده نیست چکار کردن خطی که زیر 20 رو ندید داره 6 می ده خدا می دونه نویز خط یا همون Line Attenuation که هیچ وقت من اون رو بالاتر از 10 ندیدم تا الان بعد 7 سال الان 27 هست CRC که همیشه ثابت 0 بوده الان زیر 500 نمی یاد
  • علی فرهادی IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    11 1
    شما همونی که قبلا بود برگردونید نمیخاد کار اضافی بکنید
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    6 0
    اگر ما به دنبال پیشرفت و رسیدن به کشور های پیشرفته هستیم باید سریعا" به تکنولژی امریکا و استفاده از فیبر نوری + سرعت نور باشیم. و این کار را در شهرستانها تقویت بنمائیم.
  • محمود IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    8 1
    بزک نمیری بهار میاد کمبزه با خیار میاد
  • Amin IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    7 0
    الان چهارشنبه 11 و نیم شبه و همه ی سایت های پخش فیلم مثل یوتیوب و ... از کار افتادن . یعنی خود سایت یا برنامه بالا میاد ولی موقع پخش فیلم ، صفحه سیاه میشه . تلگرام هیچ مشکلی نداره ولی . سایت ها باز میشن ولی صفحه پخش ، سیاه میشه مال همه شون . وی پی ان مثل ساعت داره کار میکنه . احتمالا وزیر داره یه چیز جدید رو تست میکنه . حالا از سرعت صد برابری ، بیشتر بگین واسمون .
  • IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    2 0
    جناب اقای وزیر ----خدمات رسیدن کابل فیبر نوری به درب منازل شهر اصفهان با چه هزینه ای است ؟ ----خدمات فروش مودم جدید کامپیوتر که با فیبر نوری کار می نماید را با چه هزینه ای به مشترکین خود ارائه می نمائید؟ ---ایا می توانید این خدمات به مشترکین در اصفهان را به شکل تقسیطی ( قسطی ) ارائه فرمائید؟؟؟ ----ایا شرکت مخابرات اصفهان از هم اکنون درخواست مشترکین را جهت تجهیزات کابل نوری + مودم کامپیوتر که با کابل نوری کار می نماید را قبول می نماید؟؟؟؟ -----با تشکر از همکاری شما
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    9 5
    سرعت به اندازه چند هفته قبل باشه کافیه . شما لطفا کاری نکن این خودش بزرگترین خدمته
  • سهراب IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    0 0
    آقای وزیر چرا فعل جملاتتون آینده است چرا این همه اما و اگر دارید شاید هم هیچکدام اتفاق نیفتاد